Stiri Mondene
Concursuri bucharest fashion week 2009
 - stilfemininjoburi

Parola uitata? Creare cont
Bucharest Fashion Week 2011

3 tipuri de critici si cum sa raspundem la ele

Miercuri, 08 Mai 2013
femeieRelatia cu ceilalti reflecta relatia pe care o intretii cu tine insuti. Daca n-ai incredere in tine si te simti inferior, esti sigur ca si ceilalti gandesc la fel. Cu totii criticam si suntem criticati, chiar daca nici una dintre situatii nu este tocmai placuta. Iata cateva precizari legate de emiterea unei critici.

1. Nu fa niciodata reprosuri in public. Asteapta sa ramai singur cu persoana respectiva. Astfel, nu o jignesti si ii menajezi egoul.
2. Enunta-ti critica atunci cand esti calm. Nimic mai rau decat furia, celalalat va neglija continutul mesajului si va retine doar agresivitatea.
3. Formuleaza cate un singur repros, nu inventaria tot ce te deranjeaza.
4. Fii scurt, precis, ferm, politicos, neagresiv.
5. Cauta dialogul, asculta si identifica punctul de vedere al celuilalt, repeta-l pe al tau: "inteleg, dar...".
6. Nu incerca sa-l invingi de la bun inceput si cu orice pret. Cand exprimi un repros, celalalt se poate simti agresat, jenat. Da-i timp sa reflecteze pentru a raspunde si amana discutia dupa ce ai spus ce aveai de spus. "Mai vorbim maine" este o modalitate potrivita de a-l respecta pe celalalt, cu conditia, bineinteles, sa nu fie o conduita de evitare din partea ta si sa stati de vorba cu adevarat a doua zi.
6. Insista asupra interesului de a fi putut discuta impreuna problema, subliniaza efectele pozitive ale unei solutii si efectele negative ale unui impas.

femeie vesela

Psihologul Marie Haddou vorbeste despre trei tipuri de situatii.

1. Critica este justificata
- Recunoaste faptele: "Da, am facut asta...", fara sa te simti dintr-atata rusinat si culpabilizat; oricine poate comite o greseala.
- Pune-te in locul celuilalt: "Inteleg ca asta te deranjeaza, ca esti nemultumit..".
- Eventual explica-te :" Mi se intampla foarte rar, incerc sa ma debarasez de obiceiul asta..".
- Incearca sa gasesti o solutie.
- Ti se reproseaza ca ai uitat sa inapoiezi ceva. "Este adevarat. Imi pare rau. Sunt foarte imprastiat in clipa asta."

2. Critica este vaga sau prost formulata, dar adevarata
Interlocutorul se incurca, amesteca faptele, generalizeaza, face judecati de valoare. Ar trebui sa-l ajuti sa fie mai precis si sa exprime liber ce vrea.
- Pune intrebari astfel incat celalalt sa-si dea seama ca nu-l intelegi bine.
- Reformuleaza pentru a arata ca ai inteles.
- Indreapta discutia spre o solutie concreta: "Pot sa ma duc sa-ti aduc cartea acum sau maine dimineata, cum  vrei".

3. Critica este nejustificata
Vei incerca sa afli de ce celalalt iti face critica respectiva.
- Exprima-ti dezacordul: "Nu sunt de acord, n-am facut asta..."
- Exprima-ti emotia: "Sunt indurerat, dezamagit, uimit, furios..."
- Asculta-l din nou pe celalalt. Daca persista cu critica lui, persista si tu in dezacord. Daca revine asupra criticii, exprima-ti emotia: "Ma nemultumeste ca nu tii seama de argumentele mele. Mi-ar placea sa asculti ce spun".


Autor: Simona Ionita




Mesaje (4) »
...
scris de GreenScarf13.blogspot.ro, August 12, 2013

Si in afara de comunicare, este foarte important sa ne impartasim intotdeauna sentimentele si nemultumirile, sa nu le ascundem , pentru a nu se aduna! www.GreenScarf13.blogspot.ro

...
scris de rolex copies, January 07, 2014

Each glimmering red-Ecologically friendly demanding of medical clinic podiums of Oracle partnership <a rel="nofollow" href=http://www.yourdiabeticcat.com/montblanc/>http://www.yourdiabeticcat.com/montblanc/</a> . Remarkable, <a rel="nofollow" href=http://www.alpine-air.com/faux.php>faux rolex watches</a> Bright emerald green township <a rel="nofollow" href=http://www.alpine-air.com/faux.php>rolex copies</a> , <a rel="nofollow" href=http://www.yourdiabeticcat.com/montblanc/>replica montblanc</a> Any is going to-Constitute middle of e-The business sector whole world.

...
scris de Job Redactor Online, January 12, 2014

Iti place sa scrii? Iti place sa oferi sfaturi? Pentru fiecare articol publicat, primesti 5 lei garantat. Trimite un e-mail cu textul ,,Test Redactor Online” (la subiect) pe adresa Aceasta adresa e-mail este protejata impotriva spamului, JavaScript trebuie activat pentru a putea vizualiza pagina. si vei primi un test pe care, daca-l treci, vei intra in Echipa Momente-Grele-Sfaturi-Obiective. Testul consta in oferirea unui sfat (cat mai obiectiv, complex si concis) pe o anumita problema (legata de relatii, probleme familiale, probleme de integrare sociala, etc). Nu trebuie sa fii specialist in aceste domenii! Trebuie doar sa ai capacitatea de a vedea lucrurile in mod cat mai obiectiv si abilitatea sa le expui solutiile intr-un mod coerent, placut si util. Am primit o gramada de probleme din partea cititorilor blogului, in acest moment cautam Redactori Online pentru a le putea raspunde. Avem doar 3 posturi disponibile! Aplica acum! Echipa Momente-Grele-Sfaturi-Obiective www.momentegrelesfaturiobiective.blogspot.com

...
scris de Pop olivia, July 15, 2015

Buna! Mi-ar face plăcere să fac parte din echipă voastră. Am 23 de ani și am terminat facultatea de psihologie. Imi place să scriu și pot să aloc cam 5-6 ore pe zi acestui lucru!

Scrie mesaj
busy
 
Urmator >
  • Optimism si armonie la Body Mind Spirit Festival
  • Cu toamna in par
  • Make-up trends pentru sezonul rece
  • Nunta completa si luna de miere perfecta la Targul Ghidul Miresei
  • Umbrele...de toamna
  • Cum sa ai buze frumoase
  • Confortabila, chic si versatila: vesta pentru iarna
Brumi Har
Virtual hair style studio
 
 
Add to Google
RSS 2.0   ATOM 0.3
 
© Inform Media.
Toate drepturile asupra site-ului stilfeminin.ro apartin Inform Media. Reproducerea integrala sau partiala a textelor sau a fotografiilor din oricare pagina a site-ului stilfeminin.ro va fi posibila numai cu acordul scris al Inform Media.
Termeni si conditii