|
Moda vintage se gaseste si pe internet
|
Vineri, 08 Ianuarie 2010 |
Din cufarul bunicilor si din revistele de moda, unde staruri ca Vanessa Paradis faceau afirmatii socante despre placerea de a cauta haine la mana a doua, moda vintage si second hand s-a mutat pe blomoda vintage, guri si pe mediile sociale, unde s-a transformat dintr-o tendinta inedita intr-o afacere.
Daca in tari precum Franta buticurile cu haine vintage au o traditie aparte si sunt cunoscute doar printre adevaratii pasionati de moda, care sunt mereu in cautare de ceea ce se numeste "piese se colectie", in Romania e mai greu sa gasesti astfel de magazine. Desigur, exista magazinele second hand, dar ele nu au prestanta unor adevarate buticuri de haine vintage, unde poti gasi piese de la celebre case de moda, precum Dior sau Yves Saint Laurent.
Cele mai multe magazine autohtone de piese vestimentare sau accesorii vintage ori second hand de calitate se gasesc in lumea virtuala, unde multe tinere pasionate de moda isi prezinta mini colectiile salvate din dulapurile bunicilor.
Blogurile yourvintagewardrobe.blogspot.com, evintage.ro, mytruevintage.blogspot.com, vintageboutique.ro, notvintageyet.blogspot.com, theclothesnextdoor.blogspot sunt doar cateva dintre cele unde cei interesati pot gasi farmecul manusilor crosetate din anii '30, palarii tipice pentru anii '40, posetele elegante ale anilor '50 sau boemia senzuala a rochiilor inflorate specifice anilor '70. Pe langa acestea, online-ul mai gazduieste si multe alte insemne ale "farmecului discret al burgheziei", precum perii de haine cu suport placat cu argint, brose cu camee, brelocuri din cristale colorate sau pandantive cu agate.
In ultimii doi ani, numarul bloguriloe vintage a crescut semnificativ, ceea ce demonstreaza atat pasiunea unui public numeros pentru astfel de obiecte cat si capacitatea noilor media de promova orice tip de produs. Introducand in motorul de cautare Google sintagma "vintage blog", apar 69.100 de pagini din Romania. Majoritatea posesoarelor de bloguri de haine vintage au si conturi pe platformele Facebook sau Twitter, actualizandu-si mereu informatiile despre noi produse sau chiar despre promotii.
"Facebook si Twitter sunt doua modalitati grozave de a comunica si cu alti oameni din aceeasi comunitate, cu potentiali clienti sau cu cei care sunt deja clienti si iti lasa informatii despre ce produse ar mai dori. Blogul ramane totusi baza. Acolo e intreaga prezentare de produse, cu pret, dimensiuni, materiale si alte detalii, inclusiv sfaturi de purtare", a declarat, pentru MEDIAFAX , Gabriela Ciobanu posesoarea blogului Suveica Vesela.
In ceea ce priveste motivatia deschiderii unor astfel de buticuri virtuale, Diana Soare, persoana din spatele blogului Strada Labirint, este de parere ca cei multi o fac din pasiune, nu cu gandul la eventuale profituri.
"Majoritatea blogurilor care vand haine si accesorii retro sau vintage au aparut din pasiunea pentru astfel de obiecte. Care fie sunt considerate strict «de colectie» - mai ales in cazul unor piese cu adevarat valoroase -, fie urmeaza sa aduca un parfum de originalitate in garderoba celor care s-au saturat de tinutele banale produse in serie. Mai exista si bloguri, prea numeroase, unde poti gasi topuri cu paiete achizitionate in prealabil din magazine tip «Totul la 10 lei» sau jeansi Zara second hand, dar ele nu au nici o legatura cu fenomenul despre care discutam aici, chiar daca au strecurat strategic cuvantul «vintage» prin denumire", a declarat, pentru MEDIAFAX, Soare.
Buticurile vintage de pe internet functioneaza ca orice magazin de pe o strada reala, folosind acelesi sisteme de contabilitate, dar metode diferite de promovare. Fiind magazine de nisa, care se adreseaza in special publicului tanar, ele folosesc internetul pentru ca acesta este mediul perfect pentru a se promova. Aceasta este un avantaj, in conditiile in care comunicare pe retelele de socializare este din ce in ce mai populara printre tinerii din Romania, iar proprietarele de bloguri de haine vintage par sa stie mai bine chiar si decat agentiile de publicitate cum sa interactioneze cu clientii lor.
"In general, orice blog nou aparut este semnalat altor proprietari de blog prin e-mailuri in care se ofera promovare reciproca. Platformele de blogging - Blogspot, Wordpress - includ liste de linkuri. In dreptul fiecarui blog inclus in aceste liste apar fotografia, detaliile si titlul ultimei postari. Astfel, vizitatorii trec cu usurinta dintr-un blog intr-altul daca vad ceva ce le atrage atentia. De asemenea, exista si comunitatea creata de cei de la Vintage Lovers Pub (VLP), unde criteriile de promovare sunt stricte: blogurile promovate in listele lor trebuie neparat sa contina piese vintage sau cel putin retro – adica anii '70-'90. Cei de la VLP ofera insa si selectii de piese pe care le recomanda, anunta reducerile practicate de un anumit blog etc. Recent, au aparut si site-uri care aduna laolalta postari de pe blogurile partenere, cu link catre acestea, cum sunt outfitmania.ro sau vintage-collection.com", a comentat Soare.
Pe de alta parte, Gabriela Ciobanu a vorbit despre lectiile de marketing invatate pe parcurs. "Sunt foarte multe bloguri, cu lucruri foarte frumoase, asa ca e la fel ca in orice domeniu - trebuie sa iesi in evidenta. O idee ar fi sa zici povestea obiectului pe care il vinzi. Oamenilor le plac povestile. Apoi trebuie sa fii atent cu clientii, sa comunici cu ei, sa afli de ce sunt interesati sau chiar sa le dai idei despre cum ar putea fi purtata o piesa sau in ce ocazii. Exista insa si o problema. Unii oameni intra pe aceste bloguri pentru ca se asteapta sa gaseasca haine mai ieftine, ceea ce e gresit. Hainele vintage pot fi la fel de scumpe ca cele ale unor branduri cunoscute deoarce multe dintre ele sunt unicate. Nicio clienta nu risca sa dea peste o alta domnisoara sau doamna care sa aiba aceeasi tinuta ca ea. Sunt lucruri pe care trebuie sa le spui si trebuie sa stii cum sa le spui ca sa nu lasi impresia cuiva ca ii jignesti gusturile sau optiunile personale", a explicat Ciobanu.
Cresterea numarul de bloguri vintage a dus si la cresterea numarului de targuri speciale dedicate acestor produse. Astfel, la clubul La Scena, aproape in fiecare week-end au loc targuri de produse vintage, unde clientii pot gasi orice, de la haine si accesorii pana la obiecte de decoratiuni interioare sau cufere de voiaj. Desi initial participarea se facea in schimbul unei taxe, dupa ce numarul de participanti a crescut considerabil, patronii localului au renuntat la a mai percepe taxa, considerand ca publicitatea care se face in mediul online acestor evenimente este o recompensa suficienta.
Desi presupun o investitie mare de timp, dar si resurse financiare considerabile, blogurile vintage nu sunt inca ceea ce se poate numi o afacere profitabila. "Exista si proprietare de magazine virtuale care traiesc in Romania din pasiunea lor, dar este loc de mult mai bine. Depinde de modul in care se va educa «gustul» celor care inca nu inteleg nici de ce hainele vintage costa atat de mult, nici de ce ar prefera cineva sa poarte «haine vechi»", a mai spus Soare.
Moda vintage, punctuatia care a contribuit la tonalitatea frazei altor timpuri, nu pare a fi uitata, iar noile tehnologii media ii ajuta pe toti cei interesanti sa caute, chiar din fata calculatorului personal, in cufarul bunicilor, unde se afla mici comori, pretioase nu doar prin semnificatii personale.
Te-ar putea interesa: V for VINTAGE La Dolce Vita, the Preview edition, Targ de moda si cultura vintageSambata, 31 martie 2012 intre orele 12:00 si 20:00, Cafe Antipa a fost zona fierbinte a orasului. Peste 1.000 de persoane au vizitat Preview-ul celei de-a 8-a editii a celui mai asteptat targ de moda si cultura vintage, V for VINTAGE. Toti cei prezenti s-au putut bucura de atmosfera La Dolce Vita, proba haine vintage si de designer indraznet de colorate, gusta bunatati si poza in tinutele preferate. La Dolce Vita, a 8-a editie V for VINTAGE In weekendul 5 – 6 mai 2012, Sala Dalles a fost locul de intalnire a peste 2.500 de persoane indragostite de cultura modei si de stilul de viata La Dolce Vita. La cea de-a 8-a editie V for VINTAGE vizitatorii au gasit vintage autentic, au intalnit designeri, gustat bunatati si incercat creme bio & organice.Timp de doua zile, V for VINTAGE a trait La Dolce Vita alaturi de publicul din Bucuresti, sub toate aspectele posibile. Povestea dantelei - targ vintageUn targ de haine si accesorii vintage, "Povestea dantelei" va fi organizat pe 1 noiembrie, in clubul La Scanteia. Vor fi prezenti 20 de expozanti care vor scoate la vanzare piese dantelate vintage. Dress code-ul va consta in vestimentatie preponderent formata din dantela.
|
|
|
|
|
|
|
Optimism si armonie la Body Mind Spirit Festival Vrei sa afli cum poti avea un suflet fericit intr-un corp sanatos? Vrei sa inveti ce schimbari trebuie sa faci in viata ta pentru a stabili echilibrul intre trup, minte si spirit? Vrei sa descoperi tehnici noi pentru a fi mai relaxat? Vrei sa gasesti instrumente care te vor ajuta sa ai o noua abordare in relatii si cariera pentru a avea succes?
-
Optimism si armonie la Body Mind Spirit Festival
Cu toamna in par Vrei o schimbare de look pentru un nou anotimp? Vrei sa primesti toamna cu bratele deschise si cu un chip schimbat? Incepe cu parul - o tunsoare potrivita, care sa iti puna in evidenta trasaturile si frumusetea este primul pas in imbunatatirea look-ului.
-
Cu toamna in par
Make-up trends pentru sezonul rece Privirile ucigatoare, in cel mai bun si figurat sens al cuvantului, sunt la putere in acest sezon, in materie de make-up. Pornind de la culoare si ajungand pana la schimbarea formei sprancenelor, totul in acest sezon graviteaza in jurul machiajului ochilor.
-
Make-up trends pentru sezonul rece
Nunta completa si luna de miere perfecta la Targul Ghidul Miresei Intre 27 si 29 septembrie Targul Ghidul Miresei, organizat in Centrul
Expozitional Romexpo, aniverseaza cea de a X-a editie. Organizatorii au
pregatit viitorilor miri un nou numar al revistei Ghidul Miresei si
premii de peste 10.000 de euro: o nunta completa, o luna de miere,
rochii de mireasa, accesorii, sedinte foto, muzica pentru nunta,
bijuterii si accesorii.
-
Nunta completa si luna de miere perfecta la Targul Ghidul Miresei
Umbrele...de toamna Toamna se apropie si vremea capricioasa incepe sa puna stapanire pe tara noastra. In afara
de jachete, pulovere si pantaloni trebuie neaparat sa-ti accesorizezi tinuta cu noile...umbrele,
atat de necesare intr-o toamna ploioasa.
-
Umbrele...de toamna
Cum sa ai buze frumoase Cine nu isi doreste buze senzuale, moi, delicate si perfect conturate? Aceasta toamna sta, in ceea ce priveste nuantele buzelor, sub semnul culorii si pasiunii. Astfel, pe scena se vor prezenta culori dintre cele mai senzuale si incitante, puternice si pline de feminitate. Make-up artistii anunta o toamna colorata si sexy, iar stilul "total make up" revine in forta, scotand astfel in evidenta intregul chip, fara a pune accent pe o singura parte a acestuia.
-
Cum sa ai buze frumoase
Confortabila, chic si versatila: vesta pentru iarna Vesta confortabila este una dintre elementele esentiale ale garderobei
de iarna. Cand o porti peste o rochie draguta cu imprimeuri, o pereche
de blugi sau un pulovar, aceasta adauga un element textural cool
oricarei tinute fara a o ingreuna.
-
Confortabila, chic si versatila: vesta pentru iarna
|
|
|
|
|
|
|
|