Stiri Mondene
Concursuri bucharest fashion week 2009
 - stilfemininjoburi

Parola uitata? Creare cont
Bucharest Fashion Week 2011

Moda vintage se gaseste si pe internet

Vineri, 08 Ianuarie 2010
 Moda vintage se gaseste si pe internetDin cufarul bunicilor si din revistele de moda, unde staruri ca Vanessa Paradis faceau afirmatii socante despre placerea de a cauta haine la mana a doua, moda vintage si second hand s-a mutat pe blomoda vintage, guri si pe mediile sociale, unde s-a transformat dintr-o tendinta inedita intr-o afacere.

Daca in tari precum Franta buticurile cu haine vintage au o traditie aparte si sunt cunoscute doar printre adevaratii pasionati de moda, care sunt mereu in cautare de ceea ce se numeste "piese se colectie", in Romania e mai greu sa gasesti astfel de magazine. Desigur, exista magazinele second hand, dar ele nu au prestanta unor adevarate buticuri de haine vintage, unde poti gasi piese de la celebre case de moda, precum Dior sau Yves Saint Laurent.

Cele mai multe magazine autohtone de piese vestimentare sau accesorii vintage ori second hand de calitate se gasesc in lumea virtuala, unde multe tinere pasionate de moda isi prezinta mini colectiile salvate din dulapurile bunicilor.

Blogurile yourvintagewardrobe.blogspot.com, evintage.ro, mytruevintage.blogspot.com, vintageboutique.ro, notvintageyet.blogspot.com, theclothesnextdoor.blogspot sunt doar cateva dintre cele unde cei interesati pot gasi farmecul manusilor crosetate din anii '30, palarii tipice pentru anii '40, posetele elegante ale anilor '50 sau boemia senzuala a rochiilor inflorate specifice anilor '70. Pe langa acestea, online-ul mai gazduieste si multe alte insemne ale "farmecului discret al burgheziei", precum perii de haine cu suport placat cu argint, brose cu camee, brelocuri din cristale colorate sau pandantive cu agate.

In ultimii doi ani, numarul bloguriloe vintage a crescut semnificativ, ceea ce demonstreaza atat pasiunea unui public numeros pentru astfel de obiecte cat si capacitatea noilor media de promova orice tip de produs. Introducand in motorul de cautare Google sintagma "vintage blog", apar 69.100 de pagini din Romania. Majoritatea posesoarelor de bloguri de haine vintage au si conturi pe platformele Facebook sau Twitter, actualizandu-si mereu informatiile despre noi produse sau chiar despre promotii.

"Facebook si Twitter sunt doua modalitati grozave de a comunica si cu alti oameni din aceeasi comunitate, cu potentiali clienti sau cu cei care sunt deja clienti si iti lasa informatii despre ce produse ar mai dori. Blogul ramane totusi baza. Acolo e intreaga prezentare de produse, cu pret, dimensiuni, materiale si alte detalii, inclusiv sfaturi de purtare", a declarat, pentru MEDIAFAX , Gabriela Ciobanu posesoarea blogului Suveica Vesela.

In ceea ce priveste motivatia deschiderii unor astfel de buticuri virtuale, Diana Soare, persoana din spatele blogului Strada Labirint, este de parere ca cei multi o fac din pasiune, nu cu gandul la eventuale profituri.

"Majoritatea blogurilor care vand haine si accesorii retro sau vintage au aparut din pasiunea pentru astfel de obiecte. Care fie sunt considerate strict «de colectie» - mai ales in cazul unor piese cu adevarat valoroase -, fie urmeaza sa aduca un parfum de originalitate in garderoba celor care s-au saturat de tinutele banale produse in serie. Mai exista si bloguri, prea numeroase, unde poti gasi topuri cu paiete achizitionate in prealabil din magazine tip «Totul la 10 lei» sau jeansi Zara second hand, dar ele nu au nici o legatura cu fenomenul despre care discutam aici, chiar daca au strecurat strategic cuvantul «vintage» prin denumire", a declarat, pentru MEDIAFAX, Soare.

Buticurile vintage de pe internet functioneaza ca orice magazin de pe o strada reala, folosind acelesi sisteme de contabilitate, dar metode diferite de promovare. Fiind magazine de nisa, care se adreseaza in special publicului tanar, ele folosesc internetul pentru ca acesta este mediul perfect pentru a se promova. Aceasta este un avantaj, in conditiile in care comunicare pe retelele de socializare este din ce in ce mai populara printre tinerii din Romania, iar proprietarele de bloguri de haine vintage par sa stie mai bine chiar si decat agentiile de publicitate cum sa interactioneze cu clientii lor.

"In general, orice blog nou aparut este semnalat altor proprietari de blog prin e-mailuri in care se ofera promovare reciproca. Platformele de blogging - Blogspot, Wordpress - includ liste de linkuri. In dreptul fiecarui blog inclus in aceste liste apar fotografia, detaliile si titlul ultimei postari. Astfel, vizitatorii trec cu usurinta dintr-un blog intr-altul daca vad ceva ce le atrage atentia. De asemenea, exista si comunitatea creata de cei de la Vintage Lovers Pub (VLP), unde criteriile de promovare sunt stricte: blogurile promovate in listele lor trebuie neparat sa contina piese vintage sau cel putin retro – adica anii '70-'90. Cei de la VLP ofera insa si selectii de piese pe care le recomanda, anunta reducerile practicate de un anumit blog etc. Recent, au aparut si site-uri care aduna laolalta postari de pe blogurile partenere, cu link catre acestea, cum sunt outfitmania.ro sau vintage-collection.com", a comentat Soare.

Pe de alta parte, Gabriela Ciobanu a vorbit despre lectiile de marketing invatate pe parcurs. "Sunt foarte multe bloguri, cu lucruri foarte frumoase, asa ca e la fel ca in orice domeniu - trebuie sa iesi in evidenta. O idee ar fi sa zici povestea obiectului pe care il vinzi. Oamenilor le plac povestile. Apoi trebuie sa fii atent cu clientii, sa comunici cu ei, sa afli de ce sunt interesati sau chiar sa le dai idei despre cum ar putea fi purtata o piesa sau in ce ocazii. Exista insa si o problema. Unii oameni intra pe aceste bloguri pentru ca se asteapta sa gaseasca haine mai ieftine, ceea ce e gresit. Hainele vintage pot fi la fel de scumpe ca cele ale unor branduri cunoscute deoarce multe dintre ele sunt unicate. Nicio clienta nu risca sa dea peste o alta domnisoara sau doamna care sa aiba aceeasi tinuta ca ea. Sunt lucruri pe care trebuie sa le spui si trebuie sa stii cum sa le spui ca sa nu lasi impresia cuiva ca ii jignesti gusturile sau optiunile personale", a explicat Ciobanu.

Cresterea numarul de bloguri vintage a dus si la cresterea numarului de targuri speciale dedicate acestor produse. Astfel, la clubul La Scena, aproape in fiecare week-end au loc targuri de produse vintage, unde clientii pot gasi orice, de la haine si accesorii pana la obiecte de decoratiuni interioare sau cufere de voiaj. Desi initial participarea se facea in schimbul unei taxe, dupa ce numarul de participanti a crescut considerabil, patronii localului au renuntat la a mai percepe taxa, considerand ca publicitatea care se face in mediul online acestor evenimente este o recompensa suficienta.

Desi presupun o investitie mare de timp, dar si resurse financiare considerabile, blogurile vintage nu sunt inca ceea ce se poate numi o afacere profitabila. "Exista si proprietare de magazine virtuale care traiesc in Romania din pasiunea lor, dar este loc de mult mai bine. Depinde de modul in care se va educa «gustul» celor care inca nu inteleg nici de ce hainele vintage costa atat de mult, nici de ce ar prefera cineva sa poarte «haine vechi»", a mai spus Soare.

Moda vintage, punctuatia care a contribuit la tonalitatea frazei altor timpuri, nu pare a fi uitata, iar noile tehnologii media ii ajuta pe toti cei interesanti sa caute, chiar din fata calculatorului personal, in cufarul bunicilor, unde se afla mici comori, pretioase nu doar prin semnificatii personale.
Te-ar putea interesa:
  • V for Vintage La Dolce Vita the Preview edition, Targ de moda si cultura vintage: vintage, designeri

    Only the greatest of great shall expose, only the finest of fine shall attend! Cea de-a 8-a editie a targului V for Vintage aduce primavara si experienta La Dolce Vita. Sambata, 31 martie 2012, Cafe Antipa gazduieste un preview al celui mai asteptat targ de moda si cultura vintage din Bucuresti.

  • V for VINTAGE La Dolce Vita, the Preview edition, Targ de moda si cultura vintage

    Sambata, 31 martie 2012 intre orele 12:00 si 20:00, Cafe Antipa a fost zona fierbinte a orasului. Peste 1.000 de persoane au vizitat Preview-ul celei de-a 8-a editii a celui mai asteptat targ de moda si cultura vintage, V for VINTAGE. Toti cei prezenti s-au putut bucura de atmosfera La Dolce Vita, proba haine vintage si de designer indraznet de colorate, gusta bunatati si poza in tinutele preferate.

  • Expozitia "Jurnal de moda... moda feminina la 1900", pe 8 martie, la Muzeul Cotroceni

    Expozitia "Jurnal de moda... moda feminina la 1900", ce propune o trecere in revista a evolutiei vestimentatiei feminine in perioada "belle epoque", va fi vernisata luni, de Ziua Femeii, la Muzeul National Cotroceni din Capitala, potrivit unui comunicat remis MEDIAFAX.

  • La Dolce Vita, a 8-a editie V for VINTAGE

    In weekendul 5 – 6 mai 2012, Sala Dalles a fost locul de intalnire a peste 2.500 de persoane indragostite de cultura modei si de stilul de viata La Dolce Vita. La cea de-a 8-a editie V for VINTAGE vizitatorii au gasit vintage autentic, au intalnit designeri, gustat bunatati si incercat creme bio & organice.Timp de doua zile, V for VINTAGE a trait La Dolce Vita alaturi de publicul din Bucuresti, sub toate aspectele posibile.

  • Povestea dantelei - targ vintage

    Un targ de haine si accesorii vintage, "Povestea dantelei" va fi organizat pe 1 noiembrie, in clubul La Scanteia. Vor fi prezenti 20 de expozanti care vor scoate la vanzare piese dantelate vintage. Dress code-ul va consta in vestimentatie preponderent formata din dantela.

Mesaje (0) »
Scrie mesaj
busy
 
< Precedent   Urmator >
  • Optimism si armonie la Body Mind Spirit Festival
  • Cu toamna in par
  • Make-up trends pentru sezonul rece
  • Nunta completa si luna de miere perfecta la Targul Ghidul Miresei
  • Umbrele...de toamna
  • Cum sa ai buze frumoase
  • Confortabila, chic si versatila: vesta pentru iarna
Brumi Har
Virtual hair style studio
 
 
Add to Google
RSS 2.0   ATOM 0.3
 
© Inform Media.
Toate drepturile asupra site-ului stilfeminin.ro apartin Inform Media. Reproducerea integrala sau partiala a textelor sau a fotografiilor din oricare pagina a site-ului stilfeminin.ro va fi posibila numai cu acordul scris al Inform Media.
Termeni si conditii