|
Papusa Barbie implineste 50 de ani
|
Marti, 30 Decembrie 2008 |
Celebra si populara papusa Barbie a implinit 50 de ani, perioada in care si-a facut o reputatie de invidiat, dar a generat si vanzari impresionante, in valoare de aproximativ trei miliarde de dolari pe an, informeaza cotidianul Telegraph, in editia online, preluat de MEDIAFAX.
La 50 de ani, Barbie a trecut prin numeroase posturi, de la model la
paleontolog sau candidat prezidential, imbratisand peste 100 de
posibile cariere, intre care si insotitor de bord, instructor de
aerobic sau sergent al Marinei SUA.
Desi implineste 50 de ani in 2009, Barbie nu a imbatranit, nu are
riduri si nici nu s-a ingrasat, pastrandu-si silueta filiforma si
continuand sa genereze vanzari de trei miliarde de dolari pe an. Papusa
si-a luat numele de la Barbara Millicent Roberts, eroina unei serii de
povestiri din anii '60.
In lume, se vand trei papusi Barbie in fiecare secunda, nemaifiind
vorba de o simpla jucarie. De succesul Barbie se ocupa specialisti din
cadrul companiei Mattel, care au misiunea sa se asigure ca brandul se
mentine relevant de-a lungul anilor.
Astfel, echipa care se ocupa de
longeviva papusa include 50 de designeri, 12 stilisti, o masina
puternica de marketing si circa 100 de persoane ce se ocupa de
acordarea de licente Barbie unui numar de circa 800 de companii, care
produc obiecte diverse, de la haine pana la mobila de dormitor.
In cladirea Mattel, situata in apropiere de Los Angeles, papusa
Barbie are un etaj numai al ei. Astfel, etajul 10 al cladirii este
cunoscut, pe plan intern, sub numele de "etajul roz", unde lumea se
vede "prin lentile roz".
Papusa Barbie isi datoreaza existenta fiicei unor imigranti
polonezi, Ruth si Elliot Handler, care au intrat in industria
jucariilor dupa Al Doilea Razboi Mondial. De altfel, Elliot reprezinta
"el"-ul din Mattel, companie pe care a infintat-o impreuna cu Harold
"Matt" Matson.
Desi la momentul respectiv pe piata existau si alte tipuri de
papusi, fiica sotilor Handler, Barbara, se juca cu papusi decupate din
hartie, imaginandu-si diverse situatii in care isi transpunea
jucariile. Acest lucru a dus la aparitia ideii unei papusi care sa puna
accentul pe visurile de stralucire ale oricarei fete.
Prototipul
initial a fost o papusa germana, considerata prea scumpa de ingineri.
Lansata in 1959, la New York Toy Fair, papusa a intrat pe piata sub
umele "Barbie Teenage Fashion Model" si avea toate trasaturile
fiziologice ale unei fete intrate in adolescenta, inclusiv sani, care
i-au deranjat pe multi dintre cumparatori, unii refuzand sa comande
jucaria.
Cu toate acestea, pana la finele anului respectiv, compania a
vandut 350.000 de papusi, apoi vanzarile au inceput sa creasca si mai
mult, fetele si adolescentele fiind incantate de noua jucarie. In urma
cresterii popularitatii, compania a fost nevoita sa deschida un
departament special pentru a face fata scrisorilor venite din partea
fanilor, circa 20.000 de misive pe saptamana.
Barbie si-a schimbat mereu look-ul. Astfel, in 1975, Barbie era
inocenta si cu o infatisare tinereasca, in 1976 a castigat un zambet
mai salbatic si o imagine de superstar, apoi, in anii urmatori, o talie
mai mare si un bust si solduri mai mici, calitati potrivite pentru
accesorii de tipul top-urilor si jeansilor cu talie joasa.
De-a lungul
timpului, Barbie a fost italianca, pariziana, membra a familiei regale
britanice, inuita, nipona, coreeana, jamaicana si americana.
Accesoriile au fost mereu cruciale pentru Barbie, ea avand pe lista
de furnizori designeri precum Armani, Givenchy, Calvin Klein, Donna
Karan, Dior, Versace sau Vivienne Westwood.
In anii 1980-1990, dupa o campanie de publicitate bine pusa la
punct, cu sloganul "We Girls Can Do Anything" si zeci de noi papusi si
accesorii asortate lansate pe piata, Barbie a generat vanzari tot mai
mari, de la 200 de milioane de dolari, in 1982, la 1,9 miliarde de
dolari, in 1997.
Din 1961 pana in prezent, Barbie a ajuns sa fie comercializata in
peste 150 de tari din intreaga lume. In plus, ea este papusa preferata
de fetele din numeroase tari europene. Pe plan international, afacerile
cu licente Barbie aduc companiei Mattel 1,5 miliarde de dolari pe an.
Avand in vedere popularitatea papusii, termenul Barbie a ajuns sa
fie folosit si pe scara larga, in limbajul comun, desemnand de cele mai
multe ori femeile nu tocmai destepte.
Barbie este blamata in tarile musulmane, fiind considerata o
amenintare la adresa moralitatii venita din Occident, si este interzisa
in Arabia Saudita, in timp ce Iranul a incercat sa o "extermine" timp
de sase ani.
Pentru a celebra cei 50 de ani de existenta ai papusii Barbie,
compania va organiza o serie de evenimente in intreaga lume, inclusiv
unul la care 50 de designeri vor prezenta colectii de inspiratie
Barbie, la New York Fashion Week, in ianuarie.
Te-ar putea interesa: Nunta - Barbie si KenDe la Pentru ca povestea lor sa capete cat mai multe nuante de naturalete si realitate, fotograful a declarat: “Barbie si Ken s-au casatorit in Castelul de departe, din Orasul de Plastic. Barbie si-a achizitionat rochia de mireasa de la magazinul Zanei Bune, iar pantofii de la magazinul Cenusaresei. Mirele a imbracat un costum semnat Fat-Frumos. Cei doi s-au inatlnit in urma cu peste 50 de ani. Deoarece Ken nu facea pasul mult asteptat, Barbie s-a decis sa il ceara ea in casatorie.”
|
|
|
|
|
|
|
Optimism si armonie la Body Mind Spirit Festival Vrei sa afli cum poti avea un suflet fericit intr-un corp sanatos? Vrei sa inveti ce schimbari trebuie sa faci in viata ta pentru a stabili echilibrul intre trup, minte si spirit? Vrei sa descoperi tehnici noi pentru a fi mai relaxat? Vrei sa gasesti instrumente care te vor ajuta sa ai o noua abordare in relatii si cariera pentru a avea succes?
-
Optimism si armonie la Body Mind Spirit Festival
Cu toamna in par Vrei o schimbare de look pentru un nou anotimp? Vrei sa primesti toamna cu bratele deschise si cu un chip schimbat? Incepe cu parul - o tunsoare potrivita, care sa iti puna in evidenta trasaturile si frumusetea este primul pas in imbunatatirea look-ului.
-
Cu toamna in par
Make-up trends pentru sezonul rece Privirile ucigatoare, in cel mai bun si figurat sens al cuvantului, sunt la putere in acest sezon, in materie de make-up. Pornind de la culoare si ajungand pana la schimbarea formei sprancenelor, totul in acest sezon graviteaza in jurul machiajului ochilor.
-
Make-up trends pentru sezonul rece
Nunta completa si luna de miere perfecta la Targul Ghidul Miresei Intre 27 si 29 septembrie Targul Ghidul Miresei, organizat in Centrul
Expozitional Romexpo, aniverseaza cea de a X-a editie. Organizatorii au
pregatit viitorilor miri un nou numar al revistei Ghidul Miresei si
premii de peste 10.000 de euro: o nunta completa, o luna de miere,
rochii de mireasa, accesorii, sedinte foto, muzica pentru nunta,
bijuterii si accesorii.
-
Nunta completa si luna de miere perfecta la Targul Ghidul Miresei
Umbrele...de toamna Toamna se apropie si vremea capricioasa incepe sa puna stapanire pe tara noastra. In afara
de jachete, pulovere si pantaloni trebuie neaparat sa-ti accesorizezi tinuta cu noile...umbrele,
atat de necesare intr-o toamna ploioasa.
-
Umbrele...de toamna
Cum sa ai buze frumoase Cine nu isi doreste buze senzuale, moi, delicate si perfect conturate? Aceasta toamna sta, in ceea ce priveste nuantele buzelor, sub semnul culorii si pasiunii. Astfel, pe scena se vor prezenta culori dintre cele mai senzuale si incitante, puternice si pline de feminitate. Make-up artistii anunta o toamna colorata si sexy, iar stilul "total make up" revine in forta, scotand astfel in evidenta intregul chip, fara a pune accent pe o singura parte a acestuia.
-
Cum sa ai buze frumoase
Confortabila, chic si versatila: vesta pentru iarna Vesta confortabila este una dintre elementele esentiale ale garderobei
de iarna. Cand o porti peste o rochie draguta cu imprimeuri, o pereche
de blugi sau un pulovar, aceasta adauga un element textural cool
oricarei tinute fara a o ingreuna.
-
Confortabila, chic si versatila: vesta pentru iarna
|
|
|
|
|
|
|
|