Stiri Mondene
Concursuri bucharest fashion week 2009
 - stilfemininjoburi

Parola uitata? Creare cont
Bucharest Fashion Week 2011

Competitia oficiala de la Cannes mai solida decat in ceilalti ani

Luni, 18 Mai 2009
Competicia oficial de la Cannes mai solid decât în ceilalci aniDupa primele zile ale Festivalului de la Cannes, sufragiile criticilor merg spre filmul "Un Prophète" de Jacques Audiard si drama de epoca "Bright Star", de Jane Campion. Cu o exceptie, nereusitul "Kinatay" de Brillante Mendoza, competitia oficiala e mai solida si compacta decat in anii precedenti.



"Abonatii" festivalului, termen pe care delegatul general al Festivalului de Film de la Cannes, Thierry Frémaux, il combate cum poate, au venit cu lectiile bine facute, chiar daca presa speculase inainte de inceperea evenimentului pe marginea faptului ca multe dintre productiile care concureaza pentru Palme d'Or sunt filme de gen.
    
Park Chan-wook a produs, ce-i drept, o melodrama cu vampiri, "Thirst", dar una spectaculoasa, parodica, autoreferentiala, intens erotica si profund metafizica. Un film frumos si visceral, desi scapat la un moment dat din mana.
    
Jacques Audiard, unul dintre cei patru francezi din competitia oficiala, a prezentat sambata "Un Prophète", care nu este doar un film dur despre un delincvent maghrebian si lumea interlopa din inchisorile franceze, ci, ca de obicei in filmele lui Audiard, un film despre uciderea simbolica a tatalui si iesirea la lumina (lansand un candidat puternic la premiul pentru interpretare, pe tanarul Tahar Rahim.). Ambele filme au placut jurnalistilor, care si-au amanat iesirea inainte de final - pentru a prinde locuri la calculatoare - numai pentru a vedea sfarsitul. Astfel, "Un Prophète" s-a si instalat in fruntea topului alcatuit de zece critici straini in revista Screendaily (cu aparitii zilnice consacrate festivalului). El are 3,4 puncte, cu 0,1 mai multe decat filmul lui Jane Campion. Cu "Bright Star",  australianca reinnoada legatura cu filmul de epoca. Este adevarat ca povestea de dragoste dintre poetul John Keats si vecina lui fascinata nu de poezie, cat de moda, are o frumusete plastica ce il apropie de "Pianul", dar prea desele momente cand eroii isi recita versuri sfarsesc prin a plictisi spectatorul.
    
Ang Lee, autorul lui "Brokeback Mountain", respectiv "Tigru si dragon", a venit la Cannes cu un film superb, "Taking Woodstock", care a placut mai putin criticilor americani si mai mult celor europeni. Relatand istoria reala a imprejurarilor prin care s-a organizat, in 1969, concertul de la Woodstock, Ang Lee face cel mai frumos, din punct de vedere vizual, film proictat pana in prezent in competitia oficiala a Cannes-ului din acest an, dar si cel mai bine legat. Un film despre maturizare si eliberare, turnat in culori calde ce devin fabuloase in cursul experimentarii de catre erou a LSD-ului. "Cea mai mare provocare a filmului a fost sa orchestrez ansamblul actorilor, majoritatea figuranti", a spus Ang Lee la conferinta de presa. "Tinerii din ziua de azi arata altfel decat tinerii de odinioara. A fost o provocare interesanta", a declarat regizorul, care a creat cu ajutorul a sute de tineri figuranti secvente demne de un film documentar. Acuratetea detaliilor, simplitatea povestii, umorul unor personaje, regia delicata, dar ferma fac din "Taking Woodstock" un film care are de ce spera la un premiu Palme d'Or.
    
Cel mai putin inspirat film proiectat pana in prezent in competitia oficiala este "Kinatay", de Brillante Mendoza. Anul trecut, columbianul a fost inclus in competitie cu "Serbis", un film la fel de violent din punct de vedere auditiv si la fel de debil in privinta calitatilor estetice, dar recomandat de samanta de scandal data de secventele erotice. Anul acesta, Mendoza parca a vazut "Politist, adjectiv" (al lui Corneliu Porumboiu) inainte si s-a decis sa atace un subiect asemanator. Aproape tot filmul infatiseaza calatoria unui tanar de la scoala de politie din Manila alaturi de politisti cu experienta, pentru a vedea cum este pedepsita o stripteuza care n-a furnizat informatiile dorite. Mendoza are o idee vaga despre cum ar trebui sa faca cinema, dar el nu face film. "Kinatay" e "ceva" in care totul huruie, scartaie, agreseaza auzul, dar care plictiseste din primul sfert de ora. Filmul e cu mult in urma lui "Politist, adjectiv", a carui inteligenta e egalata de eleganta constructiei si a regiei. Greu de inteles de ce "Kinatay" a fost preferat in competitia oficiala lui "Politist, adjectiv".
    
Filmul lui Corneliu Porumboiu a avut sambata cea de-a doua proiectie oficiala, urmand sa mai aiba cateva in Marché du Film. Regizorul nu a mai prezentat filmul inainte de proiectia de sambata, actorii Ioan Stoica si Irina Saulescu fiind oricum deja plecati in Romania, informeaza Mediafax.
    
Dar cineastul, care in timpul proiectiei a stat la standul Romaniei, dand interviuri sau intretinandu-se cu alti romani, a avut parte de o mare surpriza. Tatal sau, Adrian Porumboiu, a venit neanuntat pe Croazeta. "Nu stiam ca vine, de aceea nici nu aveam invitatie pregatita pentru el. Producatoarea Marcela Ursu s-a dus cu el si cu badge-ul meu ca sa il duca in sala", a declarat Corneliu Porumboiu pentru MEDIAFAX, adaugand ca, spre deosebire de tatal sau, mama sa a vazut deja filmul de vreo patru ori.
    
Dupa cronicile  elogioase din Variety si Screen International, duminica a venit randul revistei The Hollywood Reporter sa scrie despre "Politist, adjectiv". Deborah Young e de parere ca filmul infatiseaza o procedura judiciara "sofisticata din punct de vedere cinematografic, dar lenta", considerand ca filmul ar trebui sa-i "farmece" pe critici si mai putin pe spectatorii platitori de bilet. Deborah Young a apreciat cel mai mult secventa-cheie a filmului, cand menirea legii, existenta legii morale si puterea Academiei Romane de a hotari  corectii ale limbii "sunt stralucit expuse", chiar daca iti ia ceva timp pana sa ajungi acolo. Criticul american vede filmul mai mult ca pe un "studiu de caractere".  Prin "stilul necautat, dialogul esential si descrierea subtila a societatii in tranzitie", al doilea lungmetraj al lui Corneliu Porumboiu se leaga, in opinia revistei The Hollywood Reporter de precedentul sau film, "A fost sau n-a fost?", recompensat in 2006 cu Premiul Caméra d'Or la Cannes. Exista unele zvonuri potrivit carora "Politist, adjectiv" ar fi candidatul principal la premiul sectiunii Un Certain Regard, al carui juriu e prezidat de cineastul italian Paolo Sorrentino.
    
La Festivalul de Film de la Cannes a sosit si ministrul Culturii, Theodor Paleologu, care va petrece in oras cateva zile, el urmand sa participe si la hramul bisericii romanesti din Nisa.


Te-ar putea interesa:
Mesaje (0) »
Scrie mesaj
busy
 
< Precedent   Urmator >
  • Optimism si armonie la Body Mind Spirit Festival
  • Cu toamna in par
  • Make-up trends pentru sezonul rece
  • Nunta completa si luna de miere perfecta la Targul Ghidul Miresei
  • Umbrele...de toamna
  • Cum sa ai buze frumoase
  • Confortabila, chic si versatila: vesta pentru iarna
Brumi Har
Virtual hair style studio
 
 
Add to Google
RSS 2.0   ATOM 0.3
 
© Inform Media.
Toate drepturile asupra site-ului stilfeminin.ro apartin Inform Media. Reproducerea integrala sau partiala a textelor sau a fotografiilor din oricare pagina a site-ului stilfeminin.ro va fi posibila numai cu acordul scris al Inform Media.
Termeni si conditii