Concursuri bucharest fashion week 2009
 - stilfemininjoburi

Parola uitata? Creare cont
Bucharest Fashion Week 2011

Filmul "Pescuit sportiv" este apreciat de critica franceza

Vineri, 06 Februarie 2009
FilmulFilmul "Pescuit sportiv", de Adrian Sitaru, care a avut premiera in Franta, miercuri, a fost apreciat de critica franceza, cotidianul Le Figaro remarcand stilul profund si personal al regizorului, in timp ce Libération a apreciat atmosfera intimista a peliculei.

Le Figaro a apreciat ca lungmetrajul de debut al lui Sitaru "descopera un autor roman care are o abordare personala, in acelasi timp viscerala si profunda". Potrivit publicatiei franceze, "Pescuit sportiv" (aparut in Franta cu titlul "Picnic", n.r.) prezinta "o duminica in Romania". "Un barbat si o femeie pleaca cu masina la picnic, iar pe drum incep sa se certe. Ea ii reproseaza faptul ca este prea intransigent, in timp ce el ii spune ca ea este prea posaca", scrie Le Figaro. "Camera se misca excesiv, in virtutea maniei unghiului de abordare subiectiv, mostenit de la miscarea Dogma, dar este contracarata de vivacitatea dialogurilor", mai apreciaza cotidianul francez.

Actiunea se complica, odata cu aparitia unei prostituate. "Prin intermediul acestui personaj de o spontaneitate si naturalete provocatoare se instaureaza un joc de-a v-ati ascunselea in mijlocul naturii bucolice, cu aparitii si disparitii, minciuna si adevar, secrete si marturisiri. Dialogurile sunt excelente, iar actorii, savurosi". Le Figaro conchide ca, "in ciuda unor mici greseli, filmul lui Sitaru prezinta un regizor cu o viziune profund personala (....) De la banalitatea cotidiana la misterul fiintei, povestii nu ii lipsesc nici farmecul, nici neprevazutul".

"Picnicul este iubit de toata lumea. Aerul proaspat si jocul de badminton, mirosul de oua fierte, de vin rosu si furnicile care se catara in cutia de zahar ... asta descrie filmul lui Adrian Sitaru, care, din motive care tin mai degraba de estetic decat de partea financiara a productiei, a ales un unghi de abordare subiectiv, tip Dogma, in crearea filmului, cu o privire la persoana I aplicata tuturor personajelor", relateaza Libération. "Efectul, intimist si polifonic totodata, da un farmec si un ritm special filmului, producand, pe termen lung, lenea unei dupa-amiezi petrecute cu filmulete de pe YouTube", mai apreciaza aceeasi publicatie franceza.

La randul lui, considerand ca "Pescuit sportiv" este "o comedie plasata sub semnul culpabilitatii", Le Monde califica filmul ca fiind "o excelenta surpriza, recenta productie romaneasca".

"O inlantuire de evenimente strica programul unui cuplu. Masina lui Mihai si a lui Lubi loveste o prostituata. Crezand ca au ucis-o, cei doi incearca sa scape de trupul ei, dar, ulterior, descopera ca femeia este vie. Cand aceasta se trezeste, cei doi o invita la picnic. Scenariul filmului ajunge sa se invarteasca in jurul sentimentului de culpabilitate al personajelor", mai remarca publicatia.

"Exista, in film, o alternanta continua a punctelor de vedere ale personajelor. Si doar prin intermediul celuilalt poate un om sa se descopere pe sine. Minciuna, depresie, blazare, degradarea interesului sexual pentru partener, problemele obisnuite ale unui cuplu sunt descoperite aici, intr-un joc al adevarului. Alegerea cineastului creeaza un mecanism al dorintei, care face personajele sa se inteleaga pe ele insele", se arata in recenzia din Le Monde.

"S-ar putea spune ca punerea in functiune a unui mecanism implacabil si deprimant, prin care fiecare personaj descopera partea deprimanta din sine, nu poate da nastere decat unui film sinistru. «Pescuit sportiv» este, insa, o comedie construita in special pe capacitatea tinerei prostituate de a strica ploile celor doi iubiti. Cruzimea nu exclude rasul, ci chiar decurge din umorul de situatie", mai apreciaza Le Monde.

Revista Télérama apreciaza, la randul ei, ca maniera de filmare tip Dogma abordata de Sitaru este oarecum obositoare, desi productiei nu ii lipseste farmecul. "Filmul captiveaza prin caracterul lui imprevizibil, schimbarile de registru, de la comedia intimista la filmul plin de angoase si pana la a friza fantasticul. Calitatile sunt puse uneori in umbra de ticuri precum filmarile cu camera din mana si de libertatea ostentativa a regiei.

Un sfat pentru regizorul care pregateste deja un al doilea film («Din dragoste, cu cele mai bune intentii», n.r.) este sa dea dovada de mai multa rigoare si sa uite principiile filmelor Dogma, miscare a carei reprezentant este Lars Von Trier", mai remarca saptamanalul specializat.

"Pescuit sportiv" va intra in cinematografele romanesti pe 13 februarie. Din distributia filmului fac parte Adrian Titieni, Ioana Flora si Maria Dinulescu.

Lungmetrajul a primit doua distinctii la Festivalul de Film de la Salonic (14 - 23 noiembrie), premiul juriului si premiul pentru cea mai buna actrita, acordat ex-aequo Ioanei Flora si Mariei Dinulescu. De asemenea, filmul a mai obtinut Premiul Juriului la cea de-a doua editie a Festivalului de Film Estoril (14 - 22 noiembrie). "Pescuit sportiv" a castigat, totodata, Marele Premiu al sectiunii New Voices, in cadrul Festivalului International de Film de la Palm Springs, care a avut loc in perioada 6 - 19 ianuarie.

Te-ar putea interesa:
Mesaje (0) »
Scrie mesaj
busy

< Precedent   Urmator >
  • Optimism si armonie la Body Mind Spirit Festival
  • Cu toamna in par
  • Make-up trends pentru sezonul rece
  • Nunta completa si luna de miere perfecta la Targul Ghidul Miresei
  • Umbrele...de toamna
  • Cum sa ai buze frumoase
  • Confortabila, chic si versatila: vesta pentru iarna
Brumi Har
Virtual hair style studio

Add to Google
RSS 2.0   ATOM 0.3

© Inform Media.
Toate drepturile asupra site-ului stilfeminin.ro apartin Inform Media. Reproducerea integrala sau partiala a textelor sau a fotografiilor din oricare pagina a site-ului stilfeminin.ro va fi posibila numai cu acordul scris al Inform Media.
Termeni si conditii