Stiri Mondene
Concursuri bucharest fashion week 2009
 - stilfemininjoburi

Parola uitata? Creare cont
Bucharest Fashion Week 2011

Malaimare Jr. crede ca "Tetro", de Coppola, il reprezinta ca director de imagine

Luni, 18 Mai 2009
Mlaimare Jr. crede c "Tetro", de Coppola, îl reprezint ca director de imagineDirectorul de imagine Mihai Malaimare Jr. a acordat un interviu MEDIAFAX, cu o seara inainte de a parasi Festivalul de Film de la Cannes. Filmul la care a lucrat, "Tetro", a doua colaborare a sa cu regizorul Francis Ford Coppola, a avut premiera mondiala la Cannes si va fi lansat in SUA pe 11 iunie.

Filmul "Tetro", prezentat in premiera mondiala la Festivalul de Film de la Cannes, in sectiunea Quinzaine des Réalisateurs, este a doua colaborare a directorului de imagine Mihai Malaimare Jr. cu regizorul Francis Ford Coppola, dupa "Tinerete fara tinerete/ Youth Without Youth". Mihai Malaimare Jr. este primul director de imagine roman nominalizat la un premiu prestigios in strainatate. Pentru imaginea la "Youth Without Youth", el a fost nominalizat la Premiul Independent Spirit.
    
Reporter: Ai venit pentru prima oara cu un film la Cannes. Ai avut emotii? Ti-ai luat frac?
    
Mihai Malaimare Jr.: Prima oara cu un film la care am semnat imaginea. Am mai fost de doua ori la Cannes, trimis de Filmex (companie la care am fost angajat), cu filmul "Marfa si banii" al lui Cristi Puiu si cu "Niki Ardelean, colonel in rezerva", de Lucian Pintilie. A fost un cadou senzational pe care producatorul Titi Popescu mi l-a facut intr-o perioada in care abia incepeam sa inteleg partea cea mai frumoasa a unei productii de film - si anume premiera, lansarea, prezentarea intr-un festival.
    
Emotii am, ca la fiecare premiera a unui film la care am lucrat ca director de imagine. In general, fac o gramada de teste inainte, iar in timpul filmului alerg de nebun intre cabina de proiectie si sala. Nu mi-am luat frac, mi-am luat un costum elegant, dar care sa-mi permita sa alerg.
    
Rep: Visul fiecarui cineast e sa ajunga la Cannes. Cand erai student - asa ai declarat intr-un interviu -, tu sperai sa iei un premiu UCIN. Visai ca vei ajunge la cel mai prestigios festival din lume cu un film care nu e romanesc si care, in plus, e semnat de Francis Ford Coppola?
    
M.M.Jr: Cu siguranta nu visam. In scoala nici nu prea stiam cum e sa ai premiera cu un film la care ai lucrat. Aveam senzatia ca e un moment relaxant, in care toata lumea se imbraca frumos si bea sampanie. Discutam cu colegii la o bere despre ce isi imagineaza fiecare in legatura cu filmul de debut. Regizorii se imaginau in sala, la premiera, la sfarsitul filmului, calculand cate secunde a aplaudat publicul. Monteurii se vedeau facand ultima lipitura a filmului. Noi, operatorii, ne imaginam pe macara, cu un aparat cat mai mare cu putinta, in timpul filmarii. Nu stiam sa zicem daca la inceput sau la mijloc sau chiar in ultima zi. Haios e ca ne imaginam in plina productie. E cel mai intens moment. Si nici de ce ne vedeam pe macara nu stiu. Poate pentru ca era mecanismul suprem. Daca inchiriai in scoala macara pentru un film, nu prea iti mai ramaneau bani de nimic. Dar, de cand am inceput sa lucrez ca director de imagine, nu prea mai am timp sa-mi imaginez.
    
Rep.: Esti multumit de cum a iesit "Tetro"? Te reprezinta?
    
M.M.Jr.: Da. Sunt foarte multumit si cred ca ma reprezinta foarte tare. Nu mi-am propus, dar instinctiv l-am copiat pe tata. Spectacolul care mi-a marcat copilaria din punct de vedere vizual a fost "Mantaua" lui Gogol si, in mare masura, datorita luminii. In toate secventele de exterior noapte am folosit spoturi venind de sus, uneori chiar la 90 de grade, o lumina extrem de teatrala.
    
Rep.: Tatal tau a venit sa te vada la lucru in Argentina?
    
M.M.Jr.:
Din pacate nu. E clar ca obsesia asta pentru meserie de la el am mostenit-o. Lucreaza enorm si are o gramada de proiecte. Cred ca i-ar fi placut foarte tare Buenos Airesul, cu cele 100 de teatre de cartier de acolo.
    
Rep.: Te-a solicitat munca la film? Au fost amanunte tehnice care ti-au pus probleme, au existat dificultati de alta natura sau totul a mers ca pe unt?
    
M.M.Jr.: E ciudat. Incerc sa-mi amintesc de probleme tehnice si nu reusesc sa-mi aduc aminte de ceva iesit din comun. In general, te lovesti de unele probleme la fiecare productie, dar ele genereaza un soi de adrenalina care te face sa-ti iubesti si mai tare meseria.
    
Rep.: Cum ai defini filmul pe care l-ai facut cu Francis Ford Coppola? Unde s-ar situa in peisajul cinematografic contemporan?
    
M.M. Jr: Cred ca e foarte greu de plasat in orice fel de peisaj cinematografic. Un alb negru cinemascop stil Kurosawa, cu contrast foarte ridicat, gen Elia Kazan sau Antonioni, cu scene de flashback intr-un fel de anscochrome si cu secvente de balet reprezentand un omagiu adus lui Michael Powell.
    
Rep.
: Ce va urma pentru tine acum? Te intorci in Romania? Pleci in SUA?
    
M.M.Jr.: Deocamdata ma intorc la Los Angeles, unde pregatim premiera. Cred ca prin iulie ajung acasa. Nu-mi place sa-mi fac planuri in timp ce lucrez la un film.
    
Rep.: Dar vei mai lucra cu Francis Ford Coppola si la urmatorul film?
    
M.M.Jr.: Cu siguranta. Nu stiu inca daca vrea sa inceapa un nou proiect imediat, dar daca da, vom colabora in continuare.
    
Rep.: Te-a chemat vreun regizor roman sa lucrezi cu el?
    
M.M.Jr.: Da. Cristi Puiu mi-a propus sa colaboram la noul lui film, "Aurora". Imi pare nespus de rau ca n-am putut sa lucrez cu el. La o saptamana dupa ce am inceput sa discutam, am aflat ca mixajul la "Tetro" era gata si ca urma sa incep cat de curand etalonajul.
    
Rep.: Cat de des ai venit in Romania in ultimii doi ani?
    
M.M.Jr.: Am fost patru zile, pentru prezentarea lui "Youth Without Youth", si aproape o luna de Revelion.
    
Rep.: Care e cea mai frumoasa amintire a ta cu Francis Ford Coppola?
    
M.M.Jr.: Am o gramada de amintiri frumoase. Daca e sa raspund repede, fara sa ma gandesc prea mult, cred ca momentul in care am facut mici pentru petrecerea de ziua mea, anul trecut, pe terasa unei case din Buenos Aires. In general, gatim destul de mult in perioadele de pregatire sau postproductie, dar momentul asta cu micii mi s-a intiparit in minte, pentru ca discutam despre bucataria romaneasca si Francis mi-a zis: "Eu nu inteleg cum un popor latin poate sa aiba o impresie atat de gresita despre legume". Mi s-a parut foarte haioasa chestia asta si foarte adevarata, pentru ca le fierbem pana nu mai ramane nimic din ele.
    
Rep.: Cat ai stat la Cannes?
    
M.M.Jr.: Sase zile. Programul a fost destul de plin, mai ales cu vizionari si probe tehnice. Pentru ca filmul a fost prezentat in format digital, am avut o gramada de teste de facut.
    
Rep.: Ce personalitate ai fi vrut sa intalnesti la o bere pe Croazeta?
    
M.M.Jr.: Pe Robbie Muller (director de imagine, n.r.).
    
Cel mai recent film al lui Francis Ford Coppola, "Tetro", a fost proiectat joi dimineata in premiera pentru jurnalisti, critici si profesionisti din cinema, in cadrul Festivalului de Film de la Cannes, proiectia de gala avand loc joi seara, pe Croazeta. Proiectia filmului s-a bucurat de un succes real, finalul starnind aplauze in picioare.
    
Filmata aproape in intregime in alb/negru, cu cateva flashback-uri color, "Tetro" este o drama de familie a carei actiune se petrece in Argentina, unde tanarul Benjamin (Alden Ehrenreich) ajunge pentru a-si cauta fratele, Angelo/ Tetro (Vincent Gallo). In realizarea lungmetrajului, Francis Ford Coppola, autorul celebrului "Nasul", s-a inspirat partial din amintirile sale din copilarie, pentru a evoca rivalitatile artistice dintr-o familie de italieni din Argentina.

Filmul duce pe taramul fictiunii ceea ce Coppola numeste familia sa "foarte neobisnuita". Cineastul spune ca la varsta sa - 67 de ani - este mai dispus sa-si priveasca viata drept o potentiala sursa de inspiratie pentru scenarii. Din distributia filmului "Tetro" fac parte Vincent Gallo, Maribel Verdu, Klaus Maria Brandaueur, Carmen Maura si Alden Ehrenreich.

Te-ar putea interesa:
Mesaje (0) »
Scrie mesaj
busy
 
< Precedent   Urmator >
  • Optimism si armonie la Body Mind Spirit Festival
  • Cu toamna in par
  • Make-up trends pentru sezonul rece
  • Nunta completa si luna de miere perfecta la Targul Ghidul Miresei
  • Umbrele...de toamna
  • Cum sa ai buze frumoase
  • Confortabila, chic si versatila: vesta pentru iarna
Brumi Har
Virtual hair style studio
 
 
Add to Google
RSS 2.0   ATOM 0.3
 
© Inform Media.
Toate drepturile asupra site-ului stilfeminin.ro apartin Inform Media. Reproducerea integrala sau partiala a textelor sau a fotografiilor din oricare pagina a site-ului stilfeminin.ro va fi posibila numai cu acordul scris al Inform Media.
Termeni si conditii