Stiri Mondene
Concursuri bucharest fashion week 2009
 - stilfemininjoburi

Parola uitata? Creare cont
Bucharest Fashion Week 2011

Programele si reclamele TV ne influenteaza obiceiurile alimentare

Vineri, 28 Ianuarie 2011
Programele _i reclamele TV ne influenceaz obiceiurile alimentareTimpul petrecut in fata televizorului ridica doua probleme de sanatate, prima fiind reprezentata de sedentarismul implicat de aceasta activitate, iar a doua, de alegerea alimentelor in urma sau in timpul vizionarii programelor TV, potrivit unui studiu realizat de compania Herbalife.

Potrivit studiului, specia umana este "proiectata" sa duca un stil de viata activ. Stramosii omului petreceau multe ore pe zi cautand mancare. Un stil de viata sedentar se opune acestui comportament "scris" in gene, efectele fiind vizibile asupra sanatatii omului modern.

Sedentarismul duce la dereglari in procesul de depozitare a grasimilor si zaharului din organism, crescand riscul aparitiei bolilor cardiovasculare, a diabetului, a obezitatii, a osteoporozei si a cancerului de colon.

La nivel mondial, aproximativ doua milioane de decese pe an sunt atribuite inactivitatii fizice, determinand Organizatia Mondiala a Sanatatii sa emita o avertizare asupra sedentarismului. Acesta este considerat a fi printre primele zece cauze de deces din lume.

Potrivit studiilor OMS, 60% din populatia globului duce o viata sedentara. Tot OMS a anuntat, recent, ca un sfert dintre romani sunt obezi, jumatate dintre ei avand probleme de greutate mai mici sau mai mari, informeaza Mediafax .

Din comoditate, unele persoane prefera sa "castige" timp luand masa in fata televizorului. De aceea, cand vine vorba despre obiceiuri alimentare, nu intotdeauna stomacul este cel care hotaraste cand este momentul mesei, precum si ce si cat mananca un om. Unul dintre factorii care influenteaza oamenii in luarea acestei decizii este reprezentat de reclamele din timpul programelor TV.

"La cinema, limitati-va sa savurati actiunea de pe ecran, nu si tentatiile de pe rafturile chioscului de la intrarea in sala. Acasa, incercati sa plasati televizorul astfel incat sa aveti spatiu sa va intindeti sau sa faceti cativa pasi. Daca lucrati la calculator, comunicati cu colegii personal, nu prin telefon sau e-mail", a recomandat doctorul Luigi Gratton, vicepresedinte al departamentului Medical Affairs & Education in cadrul Herbalife Ltd.

Reclamele TV la produse alimentare indeamna la un consum mai mare de alimente comparativ cu necesarul zilnic de calorii.

"Daca ne-am propune sa ne asiguram necesarul zilnic de 2.000 de calorii exclusiv din alimentele prezente in reclamele TV, am consuma de 25 de ori mai mult zahar si de 20 de ori mai multe grasimi decat ratia zilnica recomandata. Alimentele din reclamele TV sunt atat de supraincarcate in grasimi si zahar incat, alegand un singur aliment din aceasta categorie, am consuma de peste trei ori mai mult zahar si de doua ori mai multe grasimi decat prevede ratia zilnica" se arata in studiu.

In urma unei analize nutritionale a alimentelor recomandate de reclamele difuzate in 84 de ore de programe TV din prime time si 12 ore de programe de sambata dimineata, cercetatorii au ajuns la concluzia ca, pe langa excesul de zahar, grasimi, sare si colesterol, aceste alimente sunt extrem de sarace in calciu, potasiu, vitamina A, vitamina D si fibre.

"In medie, vizionam sase reclame la alimente pe ora, dar acest lucru nu inseamna ca trebuie sa mancam tot ce vedem. Cu prima ocazie cand vedeti o reclama TV la un aliment, nu va indreptati spre frigider, ci luati o guma de mestecat, spalati-va pe dinti sau faceti cateva miscari ca sa va dezmortiti. Veti vedea ca veti fi mult mai in forma si este foarte posibil sa hotarati sa plecati din fata televizorului", a mai spus Gratton.

Gratton este absolvent al Universitatii California, avand diploma de studii stiintifice si masterat in sanatate publica. In acelasi timp, Gratton este responsabil cu nutritia si alimentatia echipei de fotbal L.A. Galaxy, la care joaca si David Beckham.


Te-ar putea interesa:
  • Informatiile calorice de pe produse nu schimba obiceiurile alimentare

    O lege din New York ce obliga lanturile de restaurante de tip fast-food din oras sa afiseze numarul de calorii a produselor pe care le comercializeaza nu a contribuit la modificarea preferintelor alimentare ale consumatorilor cu venituri mici, potrivit unui studiu publicat in SUA, informeaza AFP.

  • Mundo Verde - gama ta expert in suplimente alimentare

    Suplimentele sunt definite ca produse alimentare, al caror scop este sa completeze dieta normala, reprezentand surse concentrate de nutrienți sau alte substanțe, cu efect nutrițional sau fiziologic.    

  • Alergiile alimentare - alimente care pot deveni interzise

    Alergia alimentara apare in momentul in care organismul nu poate sa tolereze un anumit aliment. Intervine atunci sistemul imunitar, care lupta impotriva oricarui agent extern care poate afecta bunul mers al functiilor organismului.

Mesaje (0) »
Scrie mesaj
busy
 
< Precedent   Urmator >
  • Optimism si armonie la Body Mind Spirit Festival
  • Cu toamna in par
  • Make-up trends pentru sezonul rece
  • Nunta completa si luna de miere perfecta la Targul Ghidul Miresei
  • Umbrele...de toamna
  • Cum sa ai buze frumoase
  • Confortabila, chic si versatila: vesta pentru iarna
Brumi Har
Virtual hair style studio
 
 
Add to Google
RSS 2.0   ATOM 0.3
 
© Inform Media.
Toate drepturile asupra site-ului stilfeminin.ro apartin Inform Media. Reproducerea integrala sau partiala a textelor sau a fotografiilor din oricare pagina a site-ului stilfeminin.ro va fi posibila numai cu acordul scris al Inform Media.
Termeni si conditii