Stiri Mondene
Concursuri bucharest fashion week 2009
 - stilfemininjoburi

Parola uitata? Creare cont
Bucharest Fashion Week 2011

J. Edgar, gasirea umanitatii in liderul infricat al F.B.I.-ului

Vineri, 17 Februarie 2012
J. Edgar, gasirea umanitatii in liderul infricat al F.B.I.-uluiCu toate ca surprizele au caracterizat mereu filmele lui Clint Eastwood, datorita povestilor sale crepusculare despre bine si rau, tandretea povestii de dragoste din “J. Edgar” este socanta.

Ancorata de un Leonardo DiCaprio viguros, dar vulnerabil, care reuseste sa expuna umanitatea lui J. Edgar Hoover, in ciuda machiajului impasto, ultima creatie a lui Eastwood este un portret a unui om  divizat de legaturile ce unesc organismele private cu politicile publice.


Filmul
portretizeaza cu simpatie, pentru individ, nu pentru actiunile sale, un titan al secolului 20 care, cu secretele, vointa si aptitudinile auto promotionale ale unui adevarat superstar, a construit o citadela a informatiei  in care s-a ingropat.

Pentru a gasi omul care se ascundea “la vedere”, Eastwood a lucrat pe baza unui scenariu foarte inteligent realizat de Dustin Lance Black (“Milk”), si a abordat dinamic istoria, alternand anii tineretii cu cei ai batranetii lui Hoover, viata publica cu cea privata, in timpul mandatului sau.

J. Edgar, gasirea umanitatii in liderul infricat al F.B.I.-ului

Filmul incepe la inceputul anilor ‘60 cu o imagine a cladirii Departamentului de Justitie, casa originala a biroului.

Pe fundalul vocii ragusite a lui Hoover: “Comunismul nu este un partid politic, este o boala”, imaginea se muta in interior, unde camera scaneaza masca lui John Dillinger, fostul Inamic Public Nr. 1, iar apoi se opreste pe fata palida a lui Hoover.

Batran, incovoiat, chel, cu chipul la fel de gri ca si costumul sau, Hoover intra in timp ce isi dicteaza memoriile unui agent “incepator” (Ed Westwick) care redacteaza versiunea dramatizata a istoriei pe care o prezinta Hoover.

Primul episod prezinta bombardarea casei ministrului justitiei, A. Mitchell Palmer (Geoff Pierson), un eveniment cataclismic care, pe fundalul unor urletele terifiate, semnaleaza nasterea unui anti-radical. Ulterior evenimentului, Hoover, un fost bibliotecar, ajuta la deportarea a sute de extremisti, isi angajeaza secretara pe viata Helen Gandy (Naomi Watts) si incepe sa adune fisiere secrete despre dusmani posibili si improbabili, care se tot aduna pe masura trecerii timpului.

Mana lui Eastwood prefera sa zaboveasca in diferite scene, filmul condensand eficient istoria, impachetand cei aproape 50 de ani a lui Hoover alaturi de birou in 2 ore si 17 minute.

In 1924, Hoover devine director, si in cativa ani in timp real, cateva minute in film, il cunoaste pe Clyde Tolson (Armie Hammer). Inalt si ingrijit impecabil, Tolson este baiatul de aur care devinde rapid adjunctul si tovarasul lui Hoover.

Mai tarziu, Tolson aplica pentru un job in cadrul F.B.I.-ului si este imediat angajat de Hoover, inaugurand o legatura care va deveni subiectul zvonurilor, pe care Eastwood le prezinta fara pic de sentimentalism sau protectie. La scurt timp, Tolson il ajuta pe Hoover sa-si cumpere costumele, il aranjeaza si il insoteste la cine. Tolson devine luna din spatele umarului lui Hoover, o sursa de lumina intre umbre. In aceste scene Hammer ii ofera lui Tolson un zambet smecher si privirea unui barbat indragostit, in timp ce DiCaprio, in contrast, expune ideea ca inexperimentatul Hoover, nu intelege initial profunzimea sentimentelor lui Tolson.

Eastwood prezinta relatia celor doi in asa fel incat ridica filmul din genul biografic sec. Regizorul nu numai ca alterneaza trecutul si prezentul lui Hoower, viata personala si persoana publica, ci  il pune intr-un joc dialectic, prezentand repetat modul in care cei doi se informeaza reciproc.
Intr-un fel filmul il expune pe Hoover in ipostaza de homosexual, cu toate ca dovezile concrete asupra orientarii lui lipsesc. Insa nu vrea sa-l expuna intr-un mod brutal sau din razbunare politica si nici din batjocura, ci vrea sa-i prezinte o latura tragic, atat din punct de vedere personal, cat si politic.
Si tocmai acest punct de vedere asupra fragilitatii umane, demonstreaza faptul ca relatia lui Hoover cu Tolson este cea care il umanizeaza atat de puternic.

Aceasta umanizare sta in centrul filmului, care este mai putin povestea lui Hoover institutia publica ci, asemenea titlului, mai mult povestea lui J. Edgar, persoana privata. In anumite scene reprezentative, cruciale chiar, filmul ofera schite rapide asupra partii mai familiare ale lui Hoover, vanatorul, curteanul prezidential, strategistul si supravituitorul, care ani dupa ani a respins amenintarile atat reale cat si imaginate.

J. Edgar” nu isi propune sa clarifice istoria distorsionta de Hoover, ci sa exploreze viata privata a unui barbat singuratic a carui fortareata i-a fost si scena. De acolo, inconjurat de cateva suflete de incredere, acesta a interpretat o fictiune in care a fost erou, dar a ajuns slab, compromis si umanizat, asemenea celor carora le-a distrus vietile.

Autor: Noemi Szoke

Te-ar putea interesa:
  • Doua lucrari ale lui Edgar Allan Poe au fost vandute la pret record

    O scrisoare de patru pagini semnata de George Washington, adresata nepotului acestuia, a fost vanduta la pretul record de 3,2 milioane de dolari, iar doua lucrari de Edgar Allan Poe au stabilit si ele recorduri de pret, vineri, la o licitatie a casei Christie's din New York, informeaza Reuters.

  • Metallica acorda 50.000 de dolari pentru gasirea unei fane disparute

    Formatia Metallica ofera o recompensa de 50.000 de dolari pentru orice informatie care va conduce la gasirea unei fane in varsta de 20 de ani, care a disparut imediat dupa concertul pe care trupa l-a sustinut pe 17 octombrie, in Charlottesville, Virginia (SUA), informeaza femalefirst.co.uk.

  • Filmul "This Is It", in topul box office-ului nord-american

    Documentarul "This Is It", care cuprinde secvente filmate in timpul ultimelor repetitii ale cantaretului Michael Jackson, a avut parte de o intrare triumfala in box office-ul nord-american, ocupand prima pozitie in clasamentul incasarilor din cinematografele din America de Nord, informeaza AFP.

  • Filmul "Surogate", in topul box office-ului romanesc

    Filmul de actiune "Surogate/ Surrogates" s-a clasat pe primul loc in box office-ul romanesc weekend-ul trecut, cand a avut premiera, cu incasari de 228.628 de lei si 11.474 de spectatori, informeaza Agentia Champions.

  • "Echipa de soc", lider al box office-ului romanesc in weekend

    Filmul de actiune "Echipa de soc/ The A-Team" a ocupat primul loc in box office-ul romanesc, in weekend-ul premierei, cand a avut incasari de 188.942 de lei si 10.408 spectatori, informeaza Agentia Champions.

Mesaje (0) »
Scrie mesaj
busy
 
< Precedent   Urmator >
  • Optimism si armonie la Body Mind Spirit Festival
  • Cu toamna in par
  • Make-up trends pentru sezonul rece
  • Nunta completa si luna de miere perfecta la Targul Ghidul Miresei
  • Umbrele...de toamna
  • Cum sa ai buze frumoase
  • Confortabila, chic si versatila: vesta pentru iarna
Brumi Har
Virtual hair style studio
 
 
Add to Google
RSS 2.0   ATOM 0.3
 
© Inform Media.
Toate drepturile asupra site-ului stilfeminin.ro apartin Inform Media. Reproducerea integrala sau partiala a textelor sau a fotografiilor din oricare pagina a site-ului stilfeminin.ro va fi posibila numai cu acordul scris al Inform Media.
Termeni si conditii