Stiri Mondene
Concursuri bucharest fashion week 2009
 - stilfemininjoburi

Parola uitata? Creare cont
Bucharest Fashion Week 2011

Femeile prefera reclamele in care se regasesc ca varsta

Marti, 13 Ianuarie 2009
Femeile prefera reclamele in care se regasesc ca varstaFemeile prefera continuturile publicitare in care se pot regasi din punctul de vedere al varstei, siluetei si statutului social si critica reclamele care prezinta modele excesiv de slabe sau foarte tinere, potrivit unui studiu realizat de cercetatorii britanici, conform MEDIAFAX .


Industria publicitatii se bazeaza pe continuturi care ilustreaza femei inalte, foarte slabe si in generale foarte tinere, lucru care a atras critici atat din partea feministelor, cat si din partea asociatiilor de sanatate. Insa, potrivit unui nou studiu realizat de cercetatorii britanici, acest tip de reclame nu doar ca nu se bucura de popularitate in randul femeilor, dar pot genera si instabilitate financiara pentru companiile care le produc.

Studiul, care a fost caracterizat ca fiind primul ce are la baza un sondaj despre atitudinea consumatoarelor, afirma ca femeile reactioneaza mai bine la reclamele in care protagonistele dezvaluie ceva din experienta si personalitatea lor.

Sondajul a fost efectuat pe un esantion de 2.000 de femei din Marea Britanie, Statele Unite, China, India, Brazilia, Kenya si Iordania "Companiile nu pot pur si simplu sa prezinte niste modele cu forme proeminente. In general, oamenii au o reactie favorabila fata de brandurile care folosesc modele care reprezinta varsta, silueta si statutul social ale publicului tinta. Nu este suficient sa ilustrezi o singura componenta similara cu una a publicului tinta. Oamenii vor sa vada ceva care sa ii reprezinte in totalitate", a declarat Ben Barry, initiatorul studiului la Facultatea de Economie din cadrul Universitatii Cambridge.

O astfel de abordare a fost utilizata de mai multe branduri in ultimii ani, inclusiv de Dove, care a transformat utilizarea unor modele mai in varsta si cu o silueta imperfecta intr-o trasatura de brand. In alte sectoare, mai ales cel al modei si produselor de lux, se practica inca publicitatea aspirationala, care prezinta un model tanar, cu o silueta perfecta, in pofida numeroaselor campanii care au denuntat aceste continuturi publicitare ca fiind rasiste si nesanatoase pentru psihicul femeilor obisnuite. Pentru efectuarea studiului, Barry a rugat mai multe agentii de publicitate sa realizeze printuri pentru campanii de promovare a unor produse diverse, inclusiv bunuri de lux.

Jumatate dintre aceste lucrari au fost realizate folosind modele tinere, cu varste de 16 - 24 de ani, foarte slabe, in timp ce restul lucrarilor au utilizat modele de diferite varste si cu diferite tipuri de silueta. Cercetarile au aratat ca, exceptand femeile sub varsta de 25 de ani si femeile asiatice, majoritatea repondentelor la sondaj au ales brandurile care au folosit modele de diverse varste si cu silueta imperfecta.

Potrivit studiului, peste 50% dintre participantele la sondaj au ironizat modelele foarte tinere din reclamele la produsele de lux. "Este clar ca, pentru a profita de potentialul economic al publicului, companiile au nevoie sa reprezinte imaginea fizica a clientilor lor. Daca esti o mare companie de moda si intentionezi sa angajezi zece modele, ar fi mai bine ca ele sa exprime diferite elemente din aspectul clientilor tai", a mai spus Barry.

Pe de alta parte, expertii in advertising nu se declara convinsi de acest studiu. "Acest tip de cercetare are niste perspective interesante, insa exista o diferenta enorma intre ceea ce spune o femeie si ceea ce gandeste ea atunci cand este pe cale sa achizitioneze un produs", a declarat Paddy Barwise, profesor de marketing la London Business School.
Te-ar putea interesa:
  • Femeile care lucreaza in televiziunea din Iran nu au voie sa se machieze

    Seful televiziunii de stat iraniene, Ezatollah Zarghami, le-a interzis femeilor care apar pe post sa se machieze, considerand ca este o practica ilegala si impotriva legilor islamice, potrivit presei din Iran, citata de AFP.

  • Marea Britanie interzice reclamele pe banda

    In ultima vreme, Autoritatea Britanica de Standarde in Publicitate este pornita pe interzicerea reclamelor si spoturilor publicitare. Cea mai recenta gaselnita a Institutiei a fost interzicerea reclamei la noul parfum Marc Jacobs Oh Lola! care o prezinta pe Dakota Fanning (in varsta de 17 ani) cu o sticla supra-dimensionata a sticlei de parfum intre picioare.

  • Gisele este albastra in reclamele campaniei de primavara 2012 Versace

    Reclamele campaniei de primavara deja? Abia ne-am obisnuim cu ideea de iarna!Se pare ca Donatella Versace lucreaza dupa propriul orar, asemenea oricarei dive a modei. Casa de moda Versace si-a lansat reclamele pentru campania de primavara 2012, o serie de imagini cu nuante albastrui care o prezinta pe Gisele.

  • Michelle Pfeiffer - frumusetea fara varsta

    Actrita in varsta de 51 de ani este considerata la Hollywood drept un adevarat model de frumusete naturala. Desi afirma ca le intelege pe femeile care - din cauza presiunii mediatice imense - apeleaza la chirurgia estetica, actrita, spre marele ei credit, a stiut sa reziste acestei tentatii. Prin naturaletea sa innascuta si prin stilul vestimentar abordat, Michelle Pfeiffer face fata cu gratie schimbarilor aduse de trecerea timpului.

  • Hello Kitty - Stil chic la orice varsta

    Daca e 1 iunie, nu trebuie sa uitam nici de fetitele noastre care isi doresc de mici sa fie frumoase si cochete si se viseaza printese.

Mesaje (0) »
Scrie mesaj
busy
 
< Precedent   Urmator >
  • Optimism si armonie la Body Mind Spirit Festival
  • Cu toamna in par
  • Make-up trends pentru sezonul rece
  • Nunta completa si luna de miere perfecta la Targul Ghidul Miresei
  • Umbrele...de toamna
  • Cum sa ai buze frumoase
  • Confortabila, chic si versatila: vesta pentru iarna
Brumi Har
Virtual hair style studio
 
 
Add to Google
RSS 2.0   ATOM 0.3
 
© Inform Media.
Toate drepturile asupra site-ului stilfeminin.ro apartin Inform Media. Reproducerea integrala sau partiala a textelor sau a fotografiilor din oricare pagina a site-ului stilfeminin.ro va fi posibila numai cu acordul scris al Inform Media.
Termeni si conditii