|
Femeile prefera reclamele in care se regasesc ca varsta
|
Marti, 13 Ianuarie 2009 |
Femeile prefera continuturile publicitare in care se pot regasi din punctul de vedere al varstei, siluetei si statutului social si critica reclamele care prezinta modele excesiv de slabe sau foarte tinere, potrivit unui studiu realizat de cercetatorii britanici, conform MEDIAFAX .
Industria publicitatii se bazeaza pe continuturi care ilustreaza femei
inalte, foarte slabe si in generale foarte tinere, lucru care a atras
critici atat din partea feministelor, cat si din partea asociatiilor de
sanatate. Insa, potrivit unui nou studiu realizat de cercetatorii
britanici, acest tip de reclame nu doar ca nu se bucura de popularitate
in randul femeilor, dar pot genera si instabilitate financiara pentru
companiile care le produc.
Studiul, care a fost caracterizat ca fiind
primul ce are la baza un sondaj despre atitudinea consumatoarelor,
afirma ca femeile reactioneaza mai bine la reclamele in care
protagonistele dezvaluie ceva din experienta si personalitatea lor.
Sondajul a fost efectuat pe un esantion de 2.000 de femei din Marea
Britanie, Statele Unite, China, India, Brazilia, Kenya si Iordania
"Companiile nu pot pur si simplu sa prezinte niste modele cu forme
proeminente. In general, oamenii au o reactie favorabila fata de
brandurile care folosesc modele care reprezinta varsta, silueta si
statutul social ale publicului tinta. Nu este suficient sa ilustrezi o
singura componenta similara cu una a publicului tinta. Oamenii vor sa
vada ceva care sa ii reprezinte in totalitate", a declarat Ben Barry,
initiatorul studiului la Facultatea de Economie din cadrul
Universitatii Cambridge.
O astfel de abordare a fost utilizata de mai
multe branduri in ultimii ani, inclusiv de Dove, care a transformat
utilizarea unor modele mai in varsta si cu o silueta imperfecta intr-o
trasatura de brand. In alte sectoare, mai ales cel al modei si
produselor de lux, se practica inca publicitatea aspirationala, care
prezinta un model tanar, cu o silueta perfecta, in pofida numeroaselor
campanii care au denuntat aceste continuturi publicitare ca fiind
rasiste si nesanatoase pentru psihicul femeilor obisnuite. Pentru
efectuarea studiului, Barry a rugat mai multe agentii de publicitate sa
realizeze printuri pentru campanii de promovare a unor produse diverse,
inclusiv bunuri de lux.
Jumatate dintre aceste lucrari au fost
realizate folosind modele tinere, cu varste de 16 - 24 de ani, foarte
slabe, in timp ce restul lucrarilor au utilizat modele de diferite
varste si cu diferite tipuri de silueta. Cercetarile au aratat ca,
exceptand femeile sub varsta de 25 de ani si femeile asiatice,
majoritatea repondentelor la sondaj au ales brandurile care au folosit
modele de diverse varste si cu silueta imperfecta.
Potrivit studiului,
peste 50% dintre participantele la sondaj au ironizat modelele foarte
tinere din reclamele la produsele de lux. "Este clar ca, pentru a
profita de potentialul economic al publicului, companiile au nevoie sa
reprezinte imaginea fizica a clientilor lor. Daca esti o mare companie
de moda si intentionezi sa angajezi zece modele, ar fi mai bine ca ele
sa exprime diferite elemente din aspectul clientilor tai", a mai spus
Barry.
Pe de alta parte, expertii in advertising nu se declara convinsi
de acest studiu. "Acest tip de cercetare are niste perspective
interesante, insa exista o diferenta enorma intre ceea ce spune o
femeie si ceea ce gandeste ea atunci cand este pe cale sa achizitioneze
un produs", a declarat Paddy Barwise, profesor de marketing la London
Business School.
Te-ar putea interesa: Marea Britanie interzice reclamele pe bandaIn ultima vreme, Autoritatea Britanica de Standarde in Publicitate este
pornita pe interzicerea reclamelor si spoturilor publicitare.
Cea mai recenta gaselnita a Institutiei a fost interzicerea reclamei la
noul parfum Marc Jacobs Oh Lola! care o prezinta pe Dakota Fanning (in
varsta de 17 ani) cu o sticla supra-dimensionata a sticlei de parfum
intre picioare. Michelle Pfeiffer - frumusetea fara varstaActrita in varsta de 51 de ani este considerata la Hollywood drept un adevarat model de frumusete naturala. Desi afirma ca le intelege pe femeile care - din cauza presiunii mediatice imense - apeleaza la chirurgia estetica, actrita, spre marele ei credit, a stiut sa reziste acestei tentatii. Prin naturaletea sa innascuta si prin stilul vestimentar abordat, Michelle Pfeiffer face fata cu gratie schimbarilor aduse de trecerea timpului.
|
|
|
|
|
|
|
Optimism si armonie la Body Mind Spirit Festival Vrei sa afli cum poti avea un suflet fericit intr-un corp sanatos? Vrei sa inveti ce schimbari trebuie sa faci in viata ta pentru a stabili echilibrul intre trup, minte si spirit? Vrei sa descoperi tehnici noi pentru a fi mai relaxat? Vrei sa gasesti instrumente care te vor ajuta sa ai o noua abordare in relatii si cariera pentru a avea succes?
-
Optimism si armonie la Body Mind Spirit Festival
Cu toamna in par Vrei o schimbare de look pentru un nou anotimp? Vrei sa primesti toamna cu bratele deschise si cu un chip schimbat? Incepe cu parul - o tunsoare potrivita, care sa iti puna in evidenta trasaturile si frumusetea este primul pas in imbunatatirea look-ului.
-
Cu toamna in par
Make-up trends pentru sezonul rece Privirile ucigatoare, in cel mai bun si figurat sens al cuvantului, sunt la putere in acest sezon, in materie de make-up. Pornind de la culoare si ajungand pana la schimbarea formei sprancenelor, totul in acest sezon graviteaza in jurul machiajului ochilor.
-
Make-up trends pentru sezonul rece
Nunta completa si luna de miere perfecta la Targul Ghidul Miresei Intre 27 si 29 septembrie Targul Ghidul Miresei, organizat in Centrul
Expozitional Romexpo, aniverseaza cea de a X-a editie. Organizatorii au
pregatit viitorilor miri un nou numar al revistei Ghidul Miresei si
premii de peste 10.000 de euro: o nunta completa, o luna de miere,
rochii de mireasa, accesorii, sedinte foto, muzica pentru nunta,
bijuterii si accesorii.
-
Nunta completa si luna de miere perfecta la Targul Ghidul Miresei
Umbrele...de toamna Toamna se apropie si vremea capricioasa incepe sa puna stapanire pe tara noastra. In afara
de jachete, pulovere si pantaloni trebuie neaparat sa-ti accesorizezi tinuta cu noile...umbrele,
atat de necesare intr-o toamna ploioasa.
-
Umbrele...de toamna
Cum sa ai buze frumoase Cine nu isi doreste buze senzuale, moi, delicate si perfect conturate? Aceasta toamna sta, in ceea ce priveste nuantele buzelor, sub semnul culorii si pasiunii. Astfel, pe scena se vor prezenta culori dintre cele mai senzuale si incitante, puternice si pline de feminitate. Make-up artistii anunta o toamna colorata si sexy, iar stilul "total make up" revine in forta, scotand astfel in evidenta intregul chip, fara a pune accent pe o singura parte a acestuia.
-
Cum sa ai buze frumoase
Confortabila, chic si versatila: vesta pentru iarna Vesta confortabila este una dintre elementele esentiale ale garderobei
de iarna. Cand o porti peste o rochie draguta cu imprimeuri, o pereche
de blugi sau un pulovar, aceasta adauga un element textural cool
oricarei tinute fara a o ingreuna.
-
Confortabila, chic si versatila: vesta pentru iarna
|
|
|
|
|
|
|
|