Stiri Mondene
Concursuri bucharest fashion week 2009
 - stilfemininjoburi

Parola uitata? Creare cont
Bucharest Fashion Week 2011

Premiile Oscar, o afacere de zeci de milioane de dolari

Vineri, 28 Ianuarie 2011
Premiile Oscar, o afacere de zeci de milioane de dolari
Foto: Hepta
Cat valoreaza un Oscar? Pentru Sony Pictures - care tocmai a lansat filmul "The Social Network" pe DVD si va beneficia, fara indoiala, de o crestere a incasarilor, dupa ce a primit, marti, opt nominalizari la premiile Academiei americane - raspunsul este urmatorul: cateva zeci de milioane de dolari.

Potrivit Reuters, pentru Fox Searchlight, care a dat dovada de multa intuitie alegand sa astepte pana pe 20 ianuarie pentru a lansa drama "Black Swan" pe plan international, raspunsul la intrebarea de mai sus ar putea fi urmatorul: 100 de milioane de dolari in box office-ul mondial sau chiar 150 de milioane de dolari, daca Natalie Portman va primi pe 27 februarie Oscarul pentru cea mai buna actrita in rol principal.

In ceea ce o priveste pe Natalie Portman, o victorie la gala premiilor Oscar ar propulsa-o pe protagonista din "Black Swan" in categoria actritelor de la Hollywood platite cu cel putin 10 milioane de dolari pentru un rol, precum Reese Whiterspoon si Halle Berry. Natalie Portman a avut un onorariu de sase cifre pentru rolul din filmul regizat de Darren Aronofsky, realizat cu un buget de productie de doar 13 milioane de dolari. In aceeasi situatie s-a aflat Halle Berry in urma cu cativa ani, ale carei onorarii au inceput sa depaseasca 10 milioane de dolari pe film, dupa ce actrita americana a primit Oscarul pentru rolul din "Puterea dragostei/ Monster's Ball".

Evident, cei care vor avea cel mai mult de castigat sunt nominalizatii si viitorii laureati. Insa cursa pentru un Oscar a dat nastere unui veritabil "ecosistem" financiar, ale carui tentacule se intind cu mult dincolo de concurenti si chiar dincolo de Academia de film americana - care va incasa 65 de milioane de dolari in acest an de la postul ABC pentru drepturile de televizare a galei. Potrivit presei americane, acest post va taxa in 2011 cu 1,7 milioane de dolari fiecare spot publicitar de 30 de secunde, dupa ce, in 2010, pretul unei jumatati de minut de publicitate era de 1,3-1,5 milioane de dolari.

Acest ecosistem include la nivelul sau de baza patronii marilor sali de spectacole unde pot fi proiectate filme, precum Harmony Gold din Los Angeles, care solicita de regula o taxa cuprinsa intre 1.000 de dolari si 3.500 de dolari pentru o proiectie de film (inchirierea unor sali mai mari, precum cea a Academiei de film americane sau sediul Writers Guild of America poate costa pana la 6.000 de dolari pentru o singura proiectie), ziare renumite, precum New York Times, care primeste aproape 100.000 de dolari pentru o reclama color tiparita pe o pagina intreaga (desi acest tarif este de doar 9.000 de dolari pentru o reclama alb negru in editia din California de Sud) si, desigur, consultantii specializati in premiile Oscar, acei "baieti buni" considerati de neinlocuit care fac parte din echipa aflata in spatele oricarui concurent.

Specialistii in premiile Oscar, precum compania de PR "42West", pot incasa intre 10.000 de dolari si 15.000 de dolari pe luna pentru fiecare campanie de promovare a unui film. In acest an, aceasta companie se ocupa de campaniile de presa ale multor filme celebre la Hollywood - "The Social Network", "The Ghost Writer" si "I Am Love". Insa si companiile mai mici de PR si producatorii filmelor straine au sansa de a se descurca destul de bine din acest punct de vedere, in special daca sunt nominalizate sau triumfa la Oscar, bonusurile primite de acestea putand sa varieze intre 5.000 de dolari si 20.000 de dolari.

Companiile care se ocupa de campaniile de promovare a filmelor produse de un studio major de la Hollywood pot incasa bonusuri de pana la 100.000 de dolari, daca filmele acelui studio primesc nominalizari multiple. "In varful ierarhiei firmelor de PR, aceste companii pot sa primeasca bonusuri care variaza in intervalul 5.000 de dolari - 350.000 de dolari, in functie de cat de multe victorii si de nominalizari va primi un film pe care l-au promovat", a explicat veteranul Tony Angellotti, un specialist de la Hollywood, care se ocupa de promovarea filmelor de actiune produse de studiourile Universal si a celor de animatie produse de studiourile Disney.

Alti beneficiari ai cursei pentru Oscar sunt agentiile de publicitate care realizeaza designul pentru afisele si spoturile TV ale filmelor concurente. Incasarile acestor companii pot ajunge pana la cateva sute de mii de dolari. In cazul filmului "Reteaua de socializare/ The Social Network", un nou spot TV inclus intr-o campanie de promovare a filmului, creata special cu scopul de a mari sansele acestui film la premiile Oscar, poate costa intre 10.000 de dolari si 40.000 de dolari.

Realizarea unui astfel de spot publicitar nu include insa si sumele platite de marile studiouri pentru sedintele fotografice cu protagonistii filmelor in cauza. In opinia lui Tom Ortenberg, presedintele One Way Out Media, sumele platite stilistilor si specialistilor in coafura si machiaj variaza intre 1.000 de dolari si 10.000 de dolari pe zi, informeaza Mediafax .

Uneori, marile studiouri ii platesc pe actorii dintr-un film pentru a calatori in strainatate. Anul trecut, potrivit unor surse, un studio important de la Hollywood a cheltuit 240.000 de dolari, iar un altul a achitat 260.000 de dolari, pentru ca doua staruri si anturajele acestora sa fie prezente la gala premiilor BAFTA de la Londra, unde nici macar nu au castigat vreun premiu.

Insa atunci cand actorii raman in Los Angeles, pretul pentru a-i face sa participe la o petrecere de promovare a filmului ramane mult mai accesibil. Organizatorii unei astfel de petreceri platesc totusi "intre 10.000 de dolari si 50.000 de dolari" pentru fiecare star invitat, a explicat Tom Ortenberg, iar costul pentru o astfel de petrecere se ridica uneori la peste 500.000 de dolari.

Alte studiouri, precum Lionsgate, aleg varianta de promovare "investitionala" - aceasta companie a decis sa expedieze cate o copie pe DVD a filmului "Crash" fiecaruia dintre cei 120.000 de membri ai Sindicatului actorilor americani (Screen Actors Guild/ SAG). Costul operatiunii a fost de 250.000 de dolari. Acest film a fost recompensat in 2006 cu Oscarul pentru cel mai bun film al anului.

Costurile totale ale unei campanii complete de promovare se ridica la o suma cuprinsa intre 2 milioane de dolari si 5 milioane de dolari, a declarat Tony Angellotii, care considera ca aceste cifre nu sunt deloc neobisnuite la Hollywood. "In ultimii ani, pentru filmele cu sanse reale, costurile totale de promovare au depasit uneori 10 milioane de dolari, ajungand pana la 15 milioane de dolari", a adaugat aceeasi sursa.

Lungmetrajul "Strania poveste a lui Benjamin Button/ The Curious Case of Benjamin Button", produs de studiourile Paramount, detine recordul in ceea ce priveste cheltuielile ocazionate de cursa pentru Oscar, estimate la 15 milioane de dolari, desi nici macar specialistii din interiorul studiourilor Paramount nu ar putea sa avanseze o cifra exacta, deoarece este dificil de separat costurile de promovare din sezonul pentru Oscar de cele ocazionate de advertisingul clasic. In acest an, se pare ca "The Social Network" va dobori recordul detinut de "The Curious Case of Benjamin Button", care a obtinut doar trei Oscaruri la categorii secundare din cele 13 nominalizari.

Insa merita, pe termen lung, toate aceste investitii costisitoare? Victoria de la Oscaruri nu a reusit sa ii transforme pe unii actori, precum F. Murray Abraham ("Amadeus"), Cuba Gooding Jr. ("Jerry Maguire"), Forest Whitaker ("The Last King of Scotland") si Adrien Brody ("The Pianist"), in superstaruri. In cei opt ani care s-au scurs de la castigarea premiului Oscar, Adrien Brody a jucat in filme desfiintate de critici si de public - "King Kong" si "Predators" - si s-a facut mai degraba remarcat prin procesul intentat unei companii italiene, producatorii filmului "Giallo", carora le-a cerut daune de doua milioane de dolari - pentru nerespectarea contractului sau, pentru incalcarea dreptului la propria imagine si interzicerea comercializarii peliculei pe DVD.

Desi in fiecare an sunt investite sume considerabile in campaniile de promovare, profitabilitatea unei astfel de actiuni este adeseori pusa sub semnul intrebarii. "«Milk» nu si-a acoperit nici acum cheltuielile", a declarat o sursa din anturajul producatorilor acestui film despre un militant pentru drepturile homosexualilor, care le-a adus premiul Oscar atat protagonistului (Sean Penn), cat si scenaristului (Dustin Lance Black).

Filmul "The King's Speech" a primit, marti, cele mai multe nominalizari la premiile Oscar 2011, lungmetrajul britanic fiind nominalizat la 12 categorii.

In topul filmelor cu cele mai multe nominalizari la Oscar 2011 urmeaza "Adevaratul curaj/ True Grit", cu 10, si "Reteaua de socializare/ The Social Network" si "Inceputul/ Inception", cu cate opt.

Cea de-a 83-a gala a premiilor Oscar va avea loc pe 27 februarie, la Kodak Theatre din Los Angeles.


Te-ar putea interesa:
  • Premiile Oscar 2009

    Mult asteptata decernare a premiilor Academiei americane de film a avut loc pe 23 februarie la Kodak Theatre din Los Angeles, fiind transmisa in direct si in Romania de canalul HBO, incepand cu 3:00, ora Romaniei.

  • Premiile Oscar 2008

    Decernarea premiilor Oscar, eveniment ce a avut loc duminica la Kodak Theatre din Los Angeles, a reprezentat cel mai impresionant eveniment de acest gen al anului in curs.

  • Nominalizarile la premiile Oscar 2010

    Filmele "Avatar", in regia lui James Cameron, si "The Hurt Locker", in regia lui Kathryn Bigelow, au primit cele mai multe nominalizari la premiile Oscar 2010, fiecare din ele fiind nominalizate la noua categorii, informeaza hollywoodreporter.com.

  • Premiile Oscar 2011 - nominalizari

    Filmul "The King's Speech" a primit cele mai multe nominalizari la premiile Oscar 2011, lungmetrajul britanic fiind nominalizat la 12 categorii, informeaza hollywoodreporter.com.

  • Premiile Oscar vor avea loc pe 22 februarie 2009

    A 81-a ceremonie a premiilor Oscar va avea loc pe 22 februarie 2009, la Hollywood, au anuntat, luni, organizatorii prestigiosului eveniment al celei de-a saptea arte, informeaza AFP.

Mesaje (0) »
Scrie mesaj
busy
 
< Precedent   Urmator >
  • Optimism si armonie la Body Mind Spirit Festival
  • Cu toamna in par
  • Make-up trends pentru sezonul rece
  • Nunta completa si luna de miere perfecta la Targul Ghidul Miresei
  • Umbrele...de toamna
  • Cum sa ai buze frumoase
  • Confortabila, chic si versatila: vesta pentru iarna
Brumi Har
Virtual hair style studio
 
 
Add to Google
RSS 2.0   ATOM 0.3
 
© Inform Media.
Toate drepturile asupra site-ului stilfeminin.ro apartin Inform Media. Reproducerea integrala sau partiala a textelor sau a fotografiilor din oricare pagina a site-ului stilfeminin.ro va fi posibila numai cu acordul scris al Inform Media.
Termeni si conditii