Stiri Mondene
Concursuri bucharest fashion week 2009
 - stilfemininjoburi

Parola uitata? Creare cont
Bucharest Fashion Week 2011

Recesiunea in moda in prima jumatate a anului 2009

Miercuri, 26 August 2009
Recesiunea in moda din prima jumatate a anului 2009In ciuda restrangerii economice totale in segmentul industriei luxury, reprezentantii mari ai acesteia au fost pregatiti din primele zile ale crizei mondiale. Oricum, nimeni nu s-a asteptat ca magnitudinile recesiunii sa fie atat de semnificative - multe dintre casele de moda au ajuns la limite, mari branduri au dat faliment, iar giganticii retailului au suferit pierderi imense.

Nu este crutat nimeni de criza - nici marile branduri si nici marcile locale: in unele cazuri, volumul scaderii vanzarilor poate atinge chiar 93%.

Unul dintre primii magnati ai modei care a dezvaluit pierderile primelor luni din 2009 a fost conglomeratul LVMH. Cu pierderi de 17%, in urma vanzarilor de bauturil alcoolice de elita si bijuterii, marele holding a reusit sa castige 7,8 miliarde de euro, relateaza centrul de presa LVMH, situatie care ar insemna chiar putin mai mult decat in aceeasi perioada a anului trecut.

In structura castigurilor, se remarca si cresterea cu 8% a vanzarilor accesoriilor din piele. Managerii spun ca o cauza a acestui fenomen este tendinta clientilor catre stabilitate, calitate. In lumea mereu schimbatoare a modei, accesoriile pot fi pastrate mai mult timp, fara sa fie nevoie sa fie schimbate in fiecare sezon.

In fond, capul firmei LVMH, Bernard Arnault este pozitionat pozitiv si prognozeaza o continuare stabila si o mica crestere pana la sfarsitul acestui an: "Rezultatele primelor luni au demonstrat o eficienta de exceptie, in urma strategiei alese de noi pentru dezvoltarea brandurilor la care se adauga mobilizarea  si coeziunea unei echipe de profesionisti".

O situatie similara prezinta si concernul PPR (Pinault-Printemps-Redoute). Cresterea brandului a avut loc cu ajutorul Gucci Group (+15%) si vanzarea marfurilor pe Internet, care au crescut in prima jumatate a anului cu 9,5%. Cele mai multe tulburari pentru managerii PPR le-au constituit Conforama si Yves Saint Laurent, unde vanzarile au scazut cu 9 si 11 la suta.

In orice caz, presedintele departamentului de directori, Francois - Henri Pino nu vede o tragedie in acest fenomen: "Important este ca noi am reusit sa ajungem la o stabilitate in interiorul companiei, in ciuda instabilitatii puternice de pe piata mondiala. Munca laborioasa a angajatilor nostri ne-a ajutat sa ne mentinem la un anumit nivel profitul din proiecte si sa luam mai multe masuri de securitate - de exemplu, am lansat un lung sir de investitii, de la care asteptam primul profit in prima jumatate a anului 2010. Eu sunt multumit de raportul financiar".

Pe fundalul profiturilor modeste si prognozelor pozitive de la LVMH si PPR, rezultatele primelor luni din 2009 pentru giganta companie De Beers sunt mai mult decat deprimante: oamenii au incetat sa mai cumpere bijuterii, iar pietrele pretioase nu mai sunt considerate a fi "preferatele femeilor". In sase luni, profitul net al companiei a ajuns la doar 3 milioane de dolari, fata de 316 milioane in aceeasi perioada a anului trecut. Fara sa ascunda dezamagirile si panica, managerii De Beers au numit aceste rezultate ca fiind recordul declinului din ultimii zece ani.

Ca sa ramana pe linia de plutire, compania a trebuit sa reduca productia briliantelor si extragerea diamantelor cu 73%, iar un sfert dintre angajatii din minele din Africa, Canada, Botswana si Namibia au fost nevoiti sa mearga intr-un concediu pe termen nelimitat. Dar exista si un moment oarecum pozitiv - in iunie si iulie ritmul recesiunii a inceput sa se incetineasca, astfel apare si o mica speranta ca bijuteriile vor fi iarasi la mare cautare, la fel ca si in alte perioade de postcriza. Cel putin, astfel se consoleaza bijutierii, dar nimeni nu incearca sa dea niste pronosticuri exacte.

Recesiunea in moda din prima jumatate a anului 2009Intr-o situatie similara este si brandul Adidas, care a adus proprietarilor un profit de doar 7,7 milioane de euro, in locul celor 98,6 asteptate. Reducerea partii de profit a constituit 93%. Din fericire pentru managerii holdingului Adidas Group, asemenea cifre nu au avut o mare importanta pentru intreaga companie - veniturile totale s-au micsorat cu doar 8,8%. Singura marca care face parte din aceeasi latura cu Adidas si care nu s-a ciocnit de furtuna economica este linia de articole sportive Taylor Made.

O situatie nu tocmai favorabila s-a format si pe piata ceasurilor. In special, pierderi serioase suporta companiile elvetiene, care, de obicei, ocupau pozitii de lider. Conform raportului Federatiei Elvetiene a Producatorilor de Ceasuri (Federation of the Swiss Watch Industry), vanzarile au scazut considerabil pe toate cele 30 de piete cheie din lume. Cea mai mica cerere de cronometre elvetiene s-a dovedit a fi in Rusia (-61%, fata de anul trecut), SUA (-43%), China si Emiratele Arabe Unite (-35%), Japonia, Singapore si Hong Kong.

Pe fundalul "prabusirii elvetiene" - asa au numit jurnalistii situatia data - cu mai multa incredere pe piata ceasurilor se afla brandurile japoneze si cele americane, care ofera modele cu un pret de pana la 1000 de dolari.

Conform datelor Consiliului European de export a productiei textile (EFTEC), industria textila din Italia si Germania este cea mai afectata de criza mondiala, aceste tari fiind principalii furnizori de imbracaminte din toata lumea.

Industria modei de varf din Romania este puternic afectata, in conditiile in care clientela de alta data, in special sotii de afaceristi, politicieni, vedete din showbiz, nu mai cumpara ca alta data.

"Fata de anul trecut pot spune ca afacerile in domeniu s-au prabusit drastic, cam cu 40%, din estimarile mele, si este probabil ca scaderea va continua, mai ales in conditiile in care criza economica nu da semne de incetare prea curand", a declarat creatoarea de moda, Romanita Iovan pentru Inpolitics.




Stela Irizan


Te-ar putea interesa:
  • Prada vizeaza castiguri spectaculoase in prima jumatate a acestui an

    Grupul italian de lux Prada are in plan cresteri mari din punct de vedere financiar pentru prima perioada a acestui an si va ateriza si la bursa de la Hong Kong. Miuccia Prada si sotul ei vor sa-si mareasca profitul, desi anunl trecut au castigat aproape 20 de milioane de euro.

  • Momente marcante in moda anului 2008

    Se asterne usor linistea asupra anului 2008, iar noi ne cufundam intr-un fotoliu confortabil si ne vedem puse in situatia de a trage linie si de a face tot felul de bilanturi.

  • Satinul - material la moda in vara anului 2011

    Desi nu este o parte importanta a dress-codului european, sub influenta valurilor orientale care domina colectiile sezonului, satinul incearca sa isi faca un loc printre tendintele verii anului 2011.

  • Premiile Fashion ale anului 2009

    Peste tot in lume se acorda in fiecare an importante distinctii care vin sa incununeze munca asidua a celor mai prolifici designeri din lume. Publicatia britanica Independent a tras linie la sfarsit de an. Sa vedem impreuna care sunt marii castigatori ai industriei fashion.

  • Prima prezentare de moda cu vestimentatie handmade din Romania

    Portile FABRICII de HANDMADE Breslo se redeschid duminica, 11 octombrie, incepand cu ora 11, in clubul fabrica (Str. 11 Iunie nr. 50) pentru editia cu numarul 3. In cadrul evenimentului va avea loc prima prezentare de moda din Romania cu vestimentatie handmade.

Mesaje (1) »
...
scris de larissa_stilfeminin, August 27, 2009

De ce este articolul asta la stiri mondene? Ca e din moda, nu?

Scrie mesaj
busy
 
< Precedent   Urmator >
  • Optimism si armonie la Body Mind Spirit Festival
  • Cu toamna in par
  • Make-up trends pentru sezonul rece
  • Nunta completa si luna de miere perfecta la Targul Ghidul Miresei
  • Umbrele...de toamna
  • Cum sa ai buze frumoase
  • Confortabila, chic si versatila: vesta pentru iarna
Brumi Har
Virtual hair style studio
 
 
Add to Google
RSS 2.0   ATOM 0.3
 
© Inform Media.
Toate drepturile asupra site-ului stilfeminin.ro apartin Inform Media. Reproducerea integrala sau partiala a textelor sau a fotografiilor din oricare pagina a site-ului stilfeminin.ro va fi posibila numai cu acordul scris al Inform Media.
Termeni si conditii