|
Tendintele industriei de PR in 2009, analizate in Anuarul Mediafax Media & Advertising
|
Marti, 28 Aprilie 2009 |
Extinderea activitatilor de comunicare de criza si reducerea celor de CSR, cresterea portofoliilor de clienti, dar si gestionarea unor bugete mai mici de catre agentiile de PR sunt principalele tendinte din domeniul relatiilor publice analizate in Anuarul Media & Advertising 2009 editat de Mediafax.
Cea de-a noua editie a publicatiei, lansata vineri, 24 aprilie,
analizeaza tendintele din media, marketing si comunicare (marcom) in
acest an si evalueaza impactul crizei asupra evolutiei pietei de profil.
Confom directorilor agentiilor de PR citati in anuar, criza
financiara face ca 2009 sa fie un an dificil si pentru acest domeniu,
care evolueaza in stransa relatie cu mediul economic, dar, in acelasi
timp, ea stimuleaza agentiile sa-si dovedeasca utilitatea pentru
clienti.
Eliza Rogalski, Managing Partner Rogalski Grigoriu, considera ca "2009
va fi anul PR-ului - companii mult mai decise sa rebugeteze in
avantajul PR-ului, agentii mult mai flexibile, o forta de munca poate
mai accesibila si poate o profitabilitate mai mare a agentiilor", dar
mentioneaza si faptul ca sectorul trebuie sa treaca "proba
cash-flow-ului" in acest an.
La randul sau, Gabriela Lungu, Managing Partner the Practice,
remarca in Anuarul Media & Advertising tendinta de
internalizare a serviciilor de PR la clientii mai mici, dublata de una
de externalizare in cazul clientilor care renunta la echipe interne
numeroase, disparitia unor conturi legate de industrii grav afectate de
criza, precum constructiile si imobiliarele, si reducerea activitatilor
de CSR. De asemenea, Gabriela Lungu anticipeaza extinderea
portofoliilor de clienti concomitent cu gestionarea unor bugete mai
mici de catre agentiile de PR, in timp ce Larisa Petrini, Managing
Partner Saatchi t Saatchi PR, subliniaza importanta comunicarii
de criza in aceasta perioada.
Pe langa previziuni despre sectorul relatiilor publice, anuarul
editat de Mediafax include analize despre cercetarea de marketing si
piata de media in 2008, activitatile de marketing direct, consolidarea
business-urilor in advertising, evolutia pietelor de indoor, BtL si
productie publicitara, precum si despre strategiile institutiilor de
presa si schimbarile de pe piata tv, radio, print si online de anul
trecut.
Totodata, Anuarul Media & Advertising 2009, structurat in
doua sectiuni, Marcom si Media, cuprinde retrospective cu evenimentele
importante din industrie din 2008 si o baza de date cu principalele
companii din domeniu.
"Fata de editia de anul trecut, Anuarul Media & Advertising
2009 grupeaza materialele din domeniul marketingului, publicitatii si
PR-ului intr-o singura sectiune, Marcom, pentru ca si pe piata cele
trei discipline sunt abordate ca un mix ce inglobeaza toate elementele
care tin de marketarea unui brand, produs sau companii. Mai concis si
mai bine structurat, Anuarul Media & Advertising isi pastreaza
obiectivul: de a fi agenda de lucru a oamenilor de media si publicitate
din Romania", spune Cristina Blanaru, redactor-sef al publicatiei.
Anuarul editat de Mediafax, cel mai mare furnizor de informatie
generala si de afaceri din Romania, va fi distribuit gratuit catre
principalii advertiseri, agentii de publicitate, firme de productie
publicitara, companii de PR, mass-media etc.
Mediafax este cel mai mare furnizor de informatie generala si de
afaceri din Romania. Infiintata in 1991, compania Mediafax face parte
din cel mai mare trust media din Romania, MediaPro, si are peste 2.000
de clienti din mass-media, sectorul public si cel de afaceri.
Printre
produsele si serviciile Mediafax se numara fluxuri zilnice de stiri si
fotografie de presa, inregistrari audio cu declaratii si interviuri in
exclusivitate, servicii de monitorizare de presa si de distributie de
comunicate de presa, anuare de specialitate, continut multimedia pentru
telefonia mobila. Din 2007, Mediafax se adreseaza in mod direct si
consumatorilor finali, nu doar sectorului business, prin mediafax.ro.
In 2008,
Mediafax a devenit prima agentie de presa din Romania ce si-a exportat
modelul de business, odata cu lansarea companiei Mediafax din Cehia.
Te-ar putea interesa: Castiga un Ipad sau un Iphone cu Media-contentEsti pasionata de moda, frumusete si bineinteles, de scris? Esti mereu la curent cu ultimele tendinte si nici un detaliu nelalocul lui nu iti scapa? Inregistreaza-te pe Media-content pentru a publica articole pe stilfeminin.ro si poti castiga un Ipad sau un Iphone. 25 de filme la NexT 2009Un numar de 25 de filme concureaza in cadrul celei de-a treia editii a Festivalului NexT, care va avea loc intre 1 si 5 aprilie, si se va desfasura la Cinemateca Eforie si Cinema Scala din Bucuresti, informeaza organizatorii evenimentului, citati de MEDIAFAX . Programul B - EST IFF 2009Luni, 23 martie/ 23rd March19.30 GALA DE DESCHIDERE VICKY CRISTINA BARCELONA/ Woody Allen, USA - Spania, 2008, 96 min. Documentare romanesti la B-EST IFF 2009Documentarele "Apocalipsa dupa soferi", de Alexandru Solomon, si "Nunti, muzici si casete video", de Tudor Giurgiu, vor fi proiectate in cadrul unei Seri HBO la festivalul B-EST, care mai cuprinde si o Seara israeliana si o sectiune speciala dedicata filmelor despre romi, informeaza organizatorii.
|
|
|
|
|
|
|
Optimism si armonie la Body Mind Spirit Festival Vrei sa afli cum poti avea un suflet fericit intr-un corp sanatos? Vrei sa inveti ce schimbari trebuie sa faci in viata ta pentru a stabili echilibrul intre trup, minte si spirit? Vrei sa descoperi tehnici noi pentru a fi mai relaxat? Vrei sa gasesti instrumente care te vor ajuta sa ai o noua abordare in relatii si cariera pentru a avea succes?
-
Optimism si armonie la Body Mind Spirit Festival
Cu toamna in par Vrei o schimbare de look pentru un nou anotimp? Vrei sa primesti toamna cu bratele deschise si cu un chip schimbat? Incepe cu parul - o tunsoare potrivita, care sa iti puna in evidenta trasaturile si frumusetea este primul pas in imbunatatirea look-ului.
-
Cu toamna in par
Make-up trends pentru sezonul rece Privirile ucigatoare, in cel mai bun si figurat sens al cuvantului, sunt la putere in acest sezon, in materie de make-up. Pornind de la culoare si ajungand pana la schimbarea formei sprancenelor, totul in acest sezon graviteaza in jurul machiajului ochilor.
-
Make-up trends pentru sezonul rece
Nunta completa si luna de miere perfecta la Targul Ghidul Miresei Intre 27 si 29 septembrie Targul Ghidul Miresei, organizat in Centrul
Expozitional Romexpo, aniverseaza cea de a X-a editie. Organizatorii au
pregatit viitorilor miri un nou numar al revistei Ghidul Miresei si
premii de peste 10.000 de euro: o nunta completa, o luna de miere,
rochii de mireasa, accesorii, sedinte foto, muzica pentru nunta,
bijuterii si accesorii.
-
Nunta completa si luna de miere perfecta la Targul Ghidul Miresei
Umbrele...de toamna Toamna se apropie si vremea capricioasa incepe sa puna stapanire pe tara noastra. In afara
de jachete, pulovere si pantaloni trebuie neaparat sa-ti accesorizezi tinuta cu noile...umbrele,
atat de necesare intr-o toamna ploioasa.
-
Umbrele...de toamna
Cum sa ai buze frumoase Cine nu isi doreste buze senzuale, moi, delicate si perfect conturate? Aceasta toamna sta, in ceea ce priveste nuantele buzelor, sub semnul culorii si pasiunii. Astfel, pe scena se vor prezenta culori dintre cele mai senzuale si incitante, puternice si pline de feminitate. Make-up artistii anunta o toamna colorata si sexy, iar stilul "total make up" revine in forta, scotand astfel in evidenta intregul chip, fara a pune accent pe o singura parte a acestuia.
-
Cum sa ai buze frumoase
Confortabila, chic si versatila: vesta pentru iarna Vesta confortabila este una dintre elementele esentiale ale garderobei
de iarna. Cand o porti peste o rochie draguta cu imprimeuri, o pereche
de blugi sau un pulovar, aceasta adauga un element textural cool
oricarei tinute fara a o ingreuna.
-
Confortabila, chic si versatila: vesta pentru iarna
|
|
|
|
|
|
|
|